خبرگزاری کار ایران

معاون امور تعاونی های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:

حضور مردم در تعاونی‌های گردشگری باعثجذب بیشترگردشگران در اصفهان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۵۸۴

افزایش زیرساخت های مناسب، ایجاد فضاهای محلی و بومی و استفاده از ظرفیت روستاهای می‌تواند صنعت گردشگری را در روستاها گسترش دهد.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در همایش تعاونی‌های گردشگری و تعاونی‌های دهیاری‌ها به هفت اصل بین المللی تعاون اشاره کرد و گفت: از جمله اهداف این همایش رسیدن به اصل همکاری و ایجاد ارتباط بین تعاونی‌های گردشگری و دهیاری‌ها است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان از اصفهان؛ علیرضا تیغ ساز با ریزی و هدف گذاری برای جذب بیشترین تعداد گردشگر کشور و به ویژه در استان اصفهان لازمه پیشرفت در این صنعت است اظهار داشت: افزایش امکانات فیزیکی و ایجاد فرهنگ جذب گردشگر و برخورد مناسب با گردشگر می‌تواند باعثپیشرفت صنعت گردشگری و جذب توریست به ویژه در استان اصفهان گردد.
تیغ ساز با بیان اینکه درکشور ۱۷۰۰ تعاونی گردشگری و هتلداری وجود دارد که اگر به طور میانگین در هر تعاونی ۱۰ نفر مشغول به کار باشند در کل کشور ۱۷ هزار نفر در تعاونی‌های گردشگری و هتل داری فعالیت می‌کنند افزود: باتوجه به وجود آثار تاریخی زیادی در کشور، این رقم متناسب با ظرفیت کشور ایران نیست.
معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: تا زمانی که برای جذب گردشگر به دولت تکیه کنیم افزایش تعداد گردشگر می‌سر نخواهد بود ولی با سپردن کار به دست مردم و کنترل و نظارت از سوی نهادهای دولتی می‌توان به موفقیت در جذب گردشگر امیدوار بود.
وی اذعان داشت: در موضوع واگذاری کار به مردم، بهترین قالب برای حضور و مشارکت مردم افزایش کارایی شرکت تعاونی - های گردشگری است.
تیغ ساز خاطر نشان کرد: تجمیع سرمایه‌های خرد و استفاده از ظرفیتهای مردم در قالب گروههای تعاونی منجر به ایجاد ابتکار و پدید آمدن ایده‌های نو از بین مردم در زمینه گردشگری می‌شود.
معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: استفاده از ظرفیت روستاهای گردشگری و افزایش زیرساخت‌های مناسب و ایجاد فضاهای محلی و بومی از جمله اقداماتی است که تعاونی‌های گردشگری با همکاری دهیاری‌ها می‌توانند در روستاهای گردشگری انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز