خبرگزاری کار ایران

در حادثه آتش‌سوزی انبار روغن شرکت پالایش نفت سپاهان:

۴ نفر از نیروهای آتش‌نشانی اصفهان مصدوم شدند

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۶۴۰

۴ نفر از نیروهای آتش‌نشانی اصفهان در جریان اطفای حریق حادثه آتش‌سوزی انبار روغن شرکت پالایش نفت سپاهان، مصدوم شدند.

در جریان آتش سوزی صبح امروز که در انبار نگهداری مخازن و بشکه‌های ۲۲۰ لیتری روغن شرکت پالایش نفت سپاهان، رخ داد سه نفر از نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی اصفهان دچار گازگرفتگی و مسمومیت شدند و یک نفر نیز از ناحیه پا دچار شکستگی شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مدیر روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به اینکه در حادثه آتش سوزی در انبار روغن شرکت پالایش نفت سپاهان، این انبار بطور کلی نابود شد اما هیچ خسارت جانی بر جای نگذاشت ادامه داد: برآورد خسارت مالی از حریق انبار روغن شرکت نفت سپاهان تنها به وسیله سرپرستان این شرکت قابل ذکر است که هیچ یک از متولیان شرکت در اصفهان دفتر یا شکل حضوری ندارند.

محمد صادق حاجیان؛ با بیان اینکه حریق از ۴ صبح امروز در انبار روغن شروع شد که نیروهای آتش نشانی با گذشت شش ساعت هم اکنون آتش را اطفاء کردند بیان داشت: متاسفانه به دلیل همجواری پالایشگاه اصفهان با شرکت پالایش نفت سپاهان برخی ادا کردند که دراین شرکت آتش سازی رخ داده است که ما این آتش سوزی را تکذیب می‌کنیم.

وی بیان داشت: شرکت نفت سپاهان یک شرکت خصوصی و زیر نظر تامین اجتماعی است که سرپرست و روابط عمومی این شرکت در تهران مستقر است.

مدیر کل بحران استانداری اصفهان نیز در خصوص این حادثه، گفت: آتش سوزی همچنان ادامه دارد اما از گسترش آن جلوگیری شده است.

منصورشیشه فروش با تاکید بر اینکه بعد از این اتفاق با همکاری آتش نشانی و نیروهای حاضر در محل برای مهار آتش اقدام شد، بیان داشت: استاندار اصفهان نیز در محل حاضر است و آتش نشانان در حال مهار آتش هستند. دود موجود در محل ناشی از سوختن روغن است و اکنون مورد خطرناکی مشاهده نشده است.

شیشه فروش در خصوص اینکه آتش سوزی چه میزان آلودگی در سطح محل ایجاد کرده است، تصریح کرد: روغن موجود در محل به دلیل سوختن دچار اشتعال شده و با توجه به اینکه مسیر باد به سمت شرق است با مهار آتش افراد منطقه در معرض آلودگی قرار می‌گیرند که برای جلوگیری از مشکل می‌توانند از ماسک استفاده کنند.

وی در خصوص میزان خسارت، گفت: خسارت موجود فقط مربوط به سوختن روغن است و خوشبختانه این اتفاق خسارت جانی نداشته است.

وی به اعزام نیرو‌هایی از آتش‌نشانی اصفهان و شاهین‌شهر به محل حادثه اشاره کرد و ادامه داد: بخشی از شرکت نفت سپاهان که در ساعت چهار و ۴۵ دقیقه صبح دچار آتش‌سوزی و حریق شده بود، در ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه صبح با کمک نیرو‌های امدادی و آتش‌نشانی به صورت کامل اطفای حریق شد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه به دنبال وقوع این حادثه غباری در منطقه ایجاد شده بود، که مرکز بهداشت نسبت به رسیدگی به این وضعیت اقدام کرده و هشدار‌های لازم را به مردم و افراد آسیب‌پذیر موجود در منطقه اعلام کرده، تاکید کرد: این حریق و آتش‌سوزی هیچ خسارت جانی نداشته و حادثه به صورت کامل کنترل شده است.

مدیر کل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در حال حاضر اعضای شورای مدیریت بحران استانداری وارد و به بررسی همه جانبه حادثه پرداختند.

شیشه فروش اظهار داشت: خوشبختانه این موضوع به خوبی مدیریت و اگر چه آتش تمام انبار مخازن روغن پالایشگاه نفت سپاهان را از بین برد اما به سایر واحد‌ها انتقال نیافت.

مدیر کل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: مدیریت بحران این حادثه تنها به ما مربوط است اما مسائلی همچون برآورد خسارت مالی وارده بر شرکت پالایشگاه نفت و علت حادثه در جلسات مدیریت بحران مطرح نشد و به کمیته‌های تخصصی و کار‌شناسی شرکت آتش نشانی ارتباط دارد.

وی گفت: امدادرسانی به موقع انجام گرفته و مجموعه‌های ستاد مدیریت بحران استانداری، ستاد مدیریت شاهین‌شهر، آتش‌نشانی اصفهان، پالایشگاه، شرکت نفت سپاهان، مرکز بهداشت، هلال احمر، فرمانداری شاهین‌شهر و محیط زیست در محل وقوع حریق حاضر شدند و وضعیت را مورد بررسی قرار دادند.

بیمه در حال بررسی خسارت آتش سوزی در شرکت نفت سپاهان است

همچنین مدیر عامل شرکت نفت سپاهان اصفهان گفت: این شرکت هم اکنون به‌دنبال بررسی موضوع و دلایل بروز حریق در انبار مخازن روغن شرکت است و تا ۳ روز دیگر نتایج کار‌شناسی اعلام می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت نفت سپاهان نیز با بیان اینکه آتش سوزی در سایت پرکنی مربوط به یکی از پیمانکاران شرکت نفت سپاهان است که در محدوده پالایشگاه نفت اصفهان مستقر شده است. اظهار داشت: منطقه آتش سوزی در پوشش کامل بیمه است و کار‌شناسان بیمه در محل حادثه حضور دارند.

شهریزی تصریح کرد: بامداد امروز هفتم خرداد سایت پُرکنی یکی از پیمانکاران شرکت در محدوده پالایشگاه، دچار حریق شد که با حضور به موقع مأمورین آتش‌نشانی، در حال کنترل نهایی است.

گفتنی است، باتوجه به وسعت حریق ومواد قابل اشتعال درانبار شرکت نفت سپاهان اما خوشبختانه عکس العمل نیروهای آتش نشانی اصفهان و HSE پالایشگاه باعثشد تا از سرایت آن به بخش‌های دیگر جلوگیری به عمل آمده و در ساعت ۹ و ۲۸ دقیقه اطفاء شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز