خبرگزاری کار ایران

تیم تخصصی علمی که به دستور استاندار اصفهان تشکیل شد گزارش داد:

علت اصلی فرونشست زمین در شهر دامنه؛ برداشت بی رویه از سفره های آب زیرزمینی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۰۹۵

مدیر اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، با اشاره به اینکه برخی رسانه ها در۵ خرداد ۱۳۹۳ با انتشار خبری تحت عنوان " سایه‌ مرگ بر سر ۱۲۷ خانواده شهر دامنه در اصفهان / اقدام ضربتی استاندار هم فایده نداشت " اقدامات صورت گرفته برای بررسی علت فرونشست زمین در شهر دامنه را زیر سوال برده بودند درباره نتایج این تحقیقات گفت: مدیریت بحران استانداری در پی وقوع فرونشست زمین در شهر دامنه، شورای هماهنگی را با حضور تیم‌های فنی و تخصصی تشکیل داد که این تیم ها ضمن ارزیابی منطقه و مطالعات اولیه در زمینه‌ی چگونگی رخداد واقعه؛ به بررسی دلایل این پدیده پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، غلامرضا قائدیها افزود: بنابر اعلام مدیریت بحران این تیم های فنی را کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان، اعضای هیأت علمی دانشگاهی، کارشناسان دستگاه های ذیربط استان، ‌ شرکت آب منطقه ای و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد: با دستور استاندار اصفهان پانل تخصصی علمی با حضور اساتید برجسته علمی در رشته های زمین شناسی و ژئوتکنیک برگزار و علت اصلی رخداد این پدیده بررسی شد.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارشات علت اصلی وقوع این پدیده تداوم برداشت از سفره های آب زیرزمینی در منطقه و فرونشست زمین اعلام شده است. که پس از مشخص شدن علت پدیده، ‌ ستاد بازسازی در شهر دامنه با محوریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تشکیل گردید. این ستاد در حال حاضر مشغول تشکیل پرونده و صدور پروانه جهت ساخت و ساز ایمن و بازسازی در زون های مختلف است.

قائدی ها گفت: مقرر گردیده‌ واحدهای مسکونی که در زون با خطر نسبی بالا قرار دارند، ‌بر اساس مطالعات صورت پذیرفته به زون بی خطر منتقل شوند.

مدیر اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، بیان داشت: ساخت و سازها و بازسازی در شهر دامنه باید بر اساس الگوهای تعریف شده علمی و استانداردهای نظام مهندسی ساختمان صورت پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز