خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان های بین المللی آنالیز سازه های تاریخی در اصفهان؛

یونسکو و سازمان های بین المللی با راه اندازی مترو در اصفهان مخالفتی ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۰۶۵

برای توسعه و راه اندازی مترو اصفهان هیچ مخالفتی جدی وجود ندارد و موضوع مهم انتقال و انعکاس اطلاعات درست و دقیق در این زمینه به یونسکو است.

کارشناس و عضو سازمان های بین المللی آنالیز سازه های تاریخی در دیدار با شهردار اصفهان گفت: اصفهان شهر بسیار بزرگ و زیبایی است که متعلق به تمام جهان است لذا وظایف مدیران این شهر را دوچندان می کند تا بهترین عملکرد را بر اساس سیاستگذاری و منشورهای بین المللی داشته باشد.
به گزارش ایلنا از اصفهان؛ پائولو لورنسو میراثفرهنگی را بخشی از هویت یک کشور دانست و تصریح کرد: ایرانیان به دلیل هویت غنی اصفهان احساس می کنند اصفهانی هستند.
کارشناس و عضو سازمان های بین المللی آنالیز سازه های تاریخی با تاکید بر این که سازمان های بین المللی دیدگاهی مبنی بر این که از توسعه مدرنیته جلوگیری کنند ندارند اذعان داشت: نگرش این سازمان ها این نیست که میراثفرهنگی فقط به عنوان موزه استفاده شود، همچنین دیدگاهی مبنی بر این که شهر یک عنصر منجمد و از کار افتاده باشد، نیست.
لورنسو توسعه مترو را برای شهر یک عنصر لازم دانست و تصریح کرد: یونسکو و سازمان های بین المللی هیچ مخالفتی در زمینه توسعه و راه اندازی مترو ندارند.
وی با اشاره به این که در خط یک مترو اصفهان مباحثفنی و مهندسی مد نظر قرارداده شده است، اذعان داشت: برای توسعه و راه اندازی مترو اصفهان هیچ مخالفتی جدی وجود ندارد و موضوع مهم انتقال و انعکاس اطلاعات درست و دقیق در این زمینه به یونسکو است.
کارشناس و عضو سازمان های بین المللی آنالیز سازه های تاریخی اضافه کرد: لازم است کمیته ای تخصصی برای ارائه نقطه نظرات برای احداثخط دوم مترو اصفهان تشکیل شود تا مباحثو موضوعات این طرح به صورت دقیق، درست و شفاف به یونسکو منعکس شود تا تاخیری در اجرای این طرح ایجاد نشود.
شهردار اصفهان در ادامه این دیدار با بیان این که شهرداری ارتباطات خوبی با حوزه های دانشگاهی برای استفاده از نقطه نظرات کارشناسی در پروژه ها دارد، گفت: طرح قطار شهری در اصل آشتی سنت و مدرنیته است و مدیریت شهری اصفهان راه اندازی مترو را با استفاده از تکنولوژی به روز دنیا در دستور کار خود قرار داده تا رفاه و آسایش را برای شهروندان مهیا نماید.
سقاییان نژاد با تاکید بر این که باید حفظ نمادهای قدیمی و سنتی در کنار اجرای طرح های نوین و به روز از جمله مترو در چارچوب مباحثعلمی صورت گیرد، اذعان داشت: هرساله شهرداری اصفهان برای حفظ و حراست از میراثتاریخی و فرهنگی و احیای بافت فرسوده هزینه های زیادی صرف می کند به طوری که یکی از دغدغه های مهم و اساسی شهرداری اصفهان حفظ و حراست از میراثفرهنگی است.
وی اجرای طرح احیای میدان امام علی(ع) را ازسوی شهرداری نمونه بارز حفظ و حراست از میراثتاریخی و فرهنگی معرفی و تصریح کرد: موضوع سنت و مدرنیته در کشورهای مختلف دنیا حل شده که از جمله می توان به پاریس قدیم و جدید اشاره کرد.
شهردار اصفهان اظهار امید واری کرد: با ارتباطات وسیع و خوب با گروههای متخصص داخلی و خارجی بتوان تطابق های لازم برای تلفیق سنت و مدرنیته ایجاد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز