خبرگزاری کار ایران

در نجف اباد صورت گرفت:

تالیف کتاب با موضوع هم افزایی فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۶۲۲

کتاب " هم افزائی فرهنگی در عصر جهانی شدن " که اولین کتاب با موضوع بررسی نقش هم افزایی فرهنگی در فرآیند جهانی شدن در کشور و مجامع علمی جهانی است توسط دکتر علیرضا مرادی یکی از کارمندان شهرداری نجف آباد تالیف و به بازار نشر ارائه گردید.

مولف کتاب " هم افزائی فرهنگی در عصر جهانی شدن گفت: «تحولات سالهای اخیر منطقه که به نظر بنده ریشه در تنوع های فرهنگی، مذهبی و قومی این کشورها دارد و نیاز به برخورداری از رویکردی مؤثر و کارآمد در مواجهه با پدیدۀ جهانی شدن، انگیزه تالیف چنین اثری را به وجود آورد و این کتاب با حمایت مرکز ملی مطالعات جهانی شدن نهاد ریاست جمهوری در حال حاضر به مرحله چاپ انبوه رسیده است».

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علیرضا مرادی که تحصیلات خود را در مقطع دکتری مدیریت برنامه ریزی فرهنگی به پایان رسانده در خصوص انگیزه تالیف این اثر منحصر به فرد که آن را با همکاری دکتر اسماعیل کاووسی از متخصصان عرصۀ فرهنگ و جهانی شدن ارائه کرده افزود: «با توجه به برداشته شدن مرزهای جغرافیایی در عصر جهانی شدن، محترم شمردن تفاوت های فرهنگی موجود می تواند تا حدود زیادی از به وجود آمدن و یا تشدید مشکلاتی که در حال حاضر بسیاری از کشورهای منطقه ما را به خود درگیر کرده جلوگیری نماید».

وی ادامه داد: «رویکردهای کلی مواجهه با پدیده جهانی شدن را می توان به دو دسته خاص گرائی و عام گرایی تقسیم کرد. عدم مدیریت صحیح تفاوت های فرهنگی که در بسیاری موارد تنوع فرهنگی و مذهبی را به جای نقاط قوت ملت ها، به پاشنه آشیل دولت های مختلف تبدیل کرده است می تواند موجب تضعیف انسجام ملی و فرهنگی جوامع گردد».

مرادی همچنین با اشاره به تبیین موضوع هم افزائی فرهنگی در اثر جدید خود طی چهار بعد راهبردی، اجتماعی، فرهنگی و مهارتهای مدیریتی اضافه کرد: «متاسفانه در حال حاضر در ایران سیاست مشخصی در مورد جهانی شدن و نحوه برخورد و مدیریت آن اتخاذ نمی کنیم در حالیکه به نظر بسیاری از کارشناسان می توان در این عرصه با جذب نقاط مثبت دیگر فرهنگ ها، زمینه را برای گسترش و اشاعه فرهنگ والای خودمان در دیگر نقاط جهان را نیز فراهم کنیم».

این کتاب در چهار فصل با عناوین جهانی شدن، هم افزائی فرهنگی، موانع هم افزائی فرهنگی و عوامل ایجاد و توسعه هم افزائی فرهنگی در نمایشگاه بین المللی کتاب امسال تهران با حضور جمعی از مسئولان مرکز ملی مطالعات جهانی شدن و فرهیختگان عرصه فرهنگ رونمایی شد و قرار است طی ماههای آینده به صورت گسترده چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز