خبرگزاری کار ایران

با تلاش آتش نشانان خطر آتش سوزی نفت سپاهان از بیخ گوش مردم سه شهر گذشت

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۸۲۷

اگر مدیریت صحیح و مناسبی در حریق شرکت نفت سپاهان صورت نمی گرفت، انفجارهای مهیب پالایشگاه را از بین میبرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: حریق در شرکت نفت سپاهان ممکن بود به بزرگترین فاجعه آتش سوزی این منطقه تبدیل شود اما با تدابیر لازم از این فاجعه بزرگ جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، بهزاد بزرگزاد با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان از ابعاد حساس و پرخطر آتش سوزی شرکت نفت سپاهان سخن گفت و اظهار داشت: آتش سوزی شرکت نفت سپاهان ۷ خردادماه با ریسک بالا و قابلیت خطرآفرینی گسترده ای برای سه شهر اصفهان، خمینی شهر و شاهین شهر و خود پالایشگاه توسط سازمان آتش نشانی اصفهان مهار شد.

وی افزود: این حریق مهیب ممکن بود به بزرگترین فاجعه اتش سوزی این منطقه تبدیل شود اما با اتخاذ تدابیر لازم و به مدد ایجاد مدیریت واحد منطقه ای و استفاده از تمام پتانسیل های موجود مهار و خاموش شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به امکان گسترده شدن آتش و نفوذ شعله های آتش به مواد سمی گفت: سازمان آتش نشانی اصفهان با استفاده از سه روش جداسازی یا سد کردن مانند خاک ریختن روی بشکه ها، عمل خفه کردن با کف پروتئینی و عمل سرد کردن برای حمله به آتش ظرف کمتر از پنج ساعت این حریق را مهار کرد.

بزرگزاد اظهار داشت: اگر مدیریت صحیح و مناسبی در این حریق صورت نمی گرفت، انفجارهای مهیب پالایشگاه را از بین می برد و به دلیل متصاعد شدن گازهای سمی، چاره ای جز تخلیه شهرهای مجاور نبود.

وی با اشاره به ذوب شدن فولاد در درجه حرارات یک هزار و ۵۰۰ درجه گفت: شدت حرارت ایجاد شده در اثر آتش گرفتن مواد اشتعال زا به حدی بود که سوله های ساخته شده از فولاد فرو ریخت و مواد داخل بشکه ها به حالت جوش رسیده بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: حادثه آتش سوزی در پالایشگاه اصفهان بزرگترین حادثه‌ آتش سوزی در ادوار تاریخی ایران و خاورمیانه بود که با ایثارگری آتش نشانان مهار شد.

بزرگزاد افزود: در این حادثه ۴ نفر از ماموران آتش نشانی دچار حادثه شدند که یک نفر آن ها از ناحیه پا دچار شکستگی شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از شورای شهر به جهت دعوت و تجلیل از آتش نشانان در صحن علنی شورای شهر عنوان کرد: برگزاری چنین مراسم هایی پیامدهای بسیارخوشایندی برای آتش نشانان دارد و باعثایجاد انگیزه برای ادامه فعالیت و دلگرمی آن ها می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تصریح کرد: شورای شهر اصفهان قول بازدید از سازمان آتش نشانی را به ما داده اند و در بازدید آن ها تمام فرایند ها و سیستم های آتش نشانی در معرض دید اعضای شورای شهر قرار خواهد گرفت تا فعالیت های آتش نشانان را از نزدیک مشاهده کرده و ایثارگری و از خودگذشتگی آتش نشانان را با تمام وجود لمس کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز