خبرگزاری کار ایران

استانداراصفهان درشورای برنامه ریزی استان تاکید کرد:

اصفهان قابلیت بیش از ۲۰ نوع گردشگری دارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۸۶۲

با توجه به شرایط استان اصفهان گردشگری مهم ترین محور توسعه استان است و از اینکه شاید روزی برسد که فصل کاری پنجه طلایی‌های صنایع دستی اصفهان به پایان برسد نگرانیم.

استاندار اصفهان، در یکصد و چهل و دومین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: شورای برنامه ریزی مهم‌ترین شورای استان است که برنامه‌های میان مدت، بلندمدت، بودجه، مجوزهای بخش خصوصی و… در آن تصویب می‌شود و پیشبرد اهداف استان را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور، با بیان اینکه به دلیل محدودیت منابع از جمله آب و آلودگی ها، صنعت و کشاورزی نمی تواند به عنوان محور توسعه استان مطرح باشد، تأکید کرد: با توجه به شرایط استان اصفهان گردشگری مهم ترین محور توسعه استان است و از اینکه شاید روزی برسد که فصل کاری پنجه طلایی‌های صنایع دستی اصفهان به پایان برسد نگرانیم.

استانداراصفهان؛ با بیان اینکه براساس آمار بین المللی، اصفهان از جمله یکی از ۱۰شهر دیدنی جهان از نظر آثار وامکان تاریخی و میراثی و از لحاظ جاذبه های طبیعی در رتبه پنجم دنیاست، افزود: باید تمام همت و تلاش خود را برای برنامه ریزی درست و سرمایه گذاری جهت توسعه زیرساخت ها و نهایتا توسعه گردشگری این منطقه بکار بندیم.

زرگرپور، با عنوان اینکه ۴۰ نوع گردشگری در دنیا وجود دارد، تصریح کرد: اصفهان قابلیت بیش از ۲۰ نوع گردشگری را دارد و این نشان دهنده ظرفیت عظیم استان در این بخش است.

وی کمبود تجهیزات، محدودیت امکانات زیربنایی و ضعف در برنامه‌ریزی را از جمله مشکلات بخش گردشگری اصفهان بیان کرد و اظهار داشت: این مقوله نیازمند فرهنگ سازی است که باید در بین اقشار مختلف بویژه کسانی که با گردشگران ارتباط بیشتری دارند صورت پذیرد.

استاندار اصفهان ادامه داد: استان اصفهان علاوه بر گردشگرپذیر بودن، یکی از بهترین استان‌های کشور از نظر ساخت صنایع دستی است، اما متاسفانه ۱۶۷ رشته از صنایع دستی تا کنون از مدار فعالیت هنری استان خارج شده است.

وی همچنین از روزی که فصل کارکردن پنجه طلایی‌های صنایع دستی اصفهان به پایان برسد و دیگر نسل‌های بعدی تمایلی به ادامه دادن آن رشته‌ها نداشته باشند ابراز نگرانی نمود.

زرگرپور، از اصفهان بعنوان یکی از غنی ترین استان‌های کشور در بخش صنایع دستی نام برد و افزود: متأسفانه بدلیل کم‌توجهی به این بخش، ۱۶۷رشته از صنایع دستی غیر فعال شده و این درحالیست که تاکنون تنها شش رشته از صنایع دستی احیا شده است.

استاندار اصفهان، در ادامه از تصویب ۱۱۲ طرح متوسط در بخش های کشاورزی، صنعتی و خدماتی در شورای برنامه‌ریزی این استان خبر داد و گفت: طرح مربوط به دامداری ها، پرورش قارچ و خدمات بین شهری از جمله طرح های مصوب این شورا بود.

وی تصویب مصوبات کارگروه زیربنایی استان، ‌ طرح خصوصی سازی ناحیه صنعتی کرون و سند آمایش سرزمین در بخش گردشگری و صنایع دستی را از دیگر مصوبات شورای برنامه ریزی استان برشمرد.

زرگرپور همچنین به کوتاه کردن زمان رسیدگی به طرح ها که از ۹ ماه تا یکسال از زمان طرح در کارگروه ها تا گرفتن مجوز و تصویب در شورا بطول می انجامیده است اشاره کرد و گفت: این فرصت به سه ماه کاهش یافت تا متقاضیان هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند و در صورت امکان طرح شان برای اجرا به تصویب برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز