خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان:

صنعت پاک در کنار دفاع از حقوق زیست محیطی مردم مفهوم پیدا می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۸۷۴

شهرداری اصفهان بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از پالایشگاه طلب دارد ولی سه سال است پالایشگاه عوارضی نمی دهد این در حالی است که این صنعت از سوی سازمان های متولی محیط زیست به عنوان صنعت پاک تلقی شده است که دراین زمینه باید بگوییم صنعت پاک وقتی مفهوم پیدا می کند که در کناردفاع از حقوق زیست محیطی مردم باشد.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه هم اکنون پالایشگاه اصفهان، نیروگاه شهید منتظری و نیروگاه اسلام آباد از سوخت مازوت استفاده می کنند این در حالی است که پالایشگاه اصفهان صنعت پاک تلقی می شود اظهار داشت: آیا مازوت به عنوان صنعت پاک برشمرده می شود؟

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سید مرتضی سقاییان نژاد با طرح این سوال که توسعه پالایشگاه در حال انجام است، آیا این حرکت درست است؟ آیا توسعه در کمتر از ۵۰ کیلومتر بر طبق قانون است افزود: در ۲۰۰ هکتار از زمین هایی که به فضای سبز اختصاص داشت توسعه بدون مجوز صورت گرفت.

شهردار اصفهان اداکه داد: سال گذشته ۱۲ هزار اصله درخت در اطراف پالایشگاه خشکید این در شرایطی است که متخصصین دانشگاه با بررسی هایی که انجام دادند نشتی چاه ها بررسی و تایید شد، آیا بازهم پالایشگاه جزو صنعت پاک است؟

سقاییان نژاد، با تاکید بر اینکه شهرداری آمادگی کمک به پالایشگاه را دارد گفت: مهمترین مسئله سلامت شهروندان است و اگر پالایشگاه بر اساس یک چهارچوب حرکت کند شهرداری نیز کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد و گروه های پژوهشی هستند که می توانند پالایشگاه اصفهان را از نظر مباحثزیست محیطی و… رصد کنند و نتیجه رصد آن ها هرچه بود ما قبول خواهیم کرد این در حالی است که مباحثزیست محیطی از دغدغه های اصلی شهرداری و شورای شهر است.

شهردار اصفهان عنوان کرد: پالایشگاه اصفهان بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان عوارض بدهکار است که طی سه سال گذشته پرداخت نکرده و استانداری اصفهان در حال پیگیری این مسئله است.

سقاییان نژاد تصریح کرد: میزان عوارض سوخت به صورت سالانه و بر اساس میزان تولید تعیین می شود و کمیته ای مسئول برآورد این عوارض است که میزان تولید شاخص تعیین عوارض سوخت برشمرده می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز