خبرگزاری کار ایران

معاون امور مهندسی شرکت ملی گاز ایران در اصفهان تاکید کرد:

به‌کارگیری طرح‌های صرفه‌جویی و کنترل مصرف گاز؛ امسال از اهداف کلان کاهش مصرف انرژی در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۸۹۱

راندمان مصرف گاز در بخش صنعت باید با کنترل مصرف در سایر بخش ها افزایش یابد تا میزان آلودگی ها کاهش یابد.

معاون امور مهندسی و بهره برداری مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: باید میزان مصرف انرژی را در کشور پائین بیاوریم تا امکان برگشت ۱۰۰میلیارد دلار سرمایه را تامین کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مجتبی شیخ بهائی معاون امور مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز ایران، با تقدیرازعملکرد شرکت های گازاصفهان در خصوص مدیریت صحیح خدمات گازرسانی در زمستان سال گذشته گفت: در راستای تاکیدات رئیس جمهور و وزیر نفت مبنی بر بهینه سازی و اصلاح الگوی مصرف صرفه جویی وکنترل مصرف باید از خود صنعت نفت آغاز گردد.

وی با تاکید بر اهمیت مباحثاندازه گیری و استفاده از کنتور های آلترا سونیک گفت: دقت در اندازه گیری میزان مصرف علاوه بر صرفه جویی و جلوگیری از پرت گاز، اعتماد مشترکین به نحوه محاسبه گاز بهاء و همچنین تعیین میزان واقعی مصرف را افزایش خواهد داد.

معاون امور مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز ایران گفت: سال گذشته حدود ۲۷ میلیارد متر مکعب گازوئیل در نیروگاه های کشور مصرف گردیده که با احتساب هزینه خرید، حمل و نقل و توزیع و قیمت تمام شده همچنین آلودگی های فراوان ایجاد شده، یک مسئله مهم وحیاتی است که باید به جد مورد تامل و چاره اندیشی دست اندرکاران قرار گیرد.

شیخ بهائی اضافه کرد: درحال حاضرراندمان مصرف گاز در بخش صنعت زیر۴۰ درصد است، این میزان باید با کنترل مصرف در سایر بخش ها افزایش یابد تا میزان آلودگی ها کاهش یابد.

وی تصریح کرد: اکثر وسایل گاز سوز به ویژه بخاری ها مصرف بالایی دارند و مصرف انرژی آنها در رده G قرار دارد.

معاون امور مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز ایران با اشاره به هیترهای ایستگاه های CGS گفت: این هیترها باید در اسرع وقت در لیست مشترکین گاز قرار گیرند و میزان مصرف آنها کنترل و اندازه گیری شود.

شیخ بهائی اظهارداشت: ما باید امسال مصرف انرژی در کشوررا پائین بیاوریم و امکان برگشت سرمایه را تا سقف ۱۰۰میلیارد دلار تامین کنیم.

وی بیان داشت: درصورتی که بتوان روزانه ۱۰ درصد میزان مصرف گاز را در بخش های مختلف کاهش داد این مهم حتما تحقق خواهد پذبرفت.

معاون امور مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز ایران تشکیل کارگروه تخصصی و تیم کارشناسی در جهت شناسایی و استفاده از طرح های کاهنده مصرف گاز به ویژه در رابطه با بخاری های گاز سوز و همچنین افزایش راندمان انرژی وسایل گازسوز را در دستور کار مدیران شرکت گاز استان اصفهان قرار داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز