خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان خبر داد:

آزادی ۷۳ زندانی محکوم به قصاص و ۹۱ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۲۳۷

از ابتدای سال جاری ۹۱ نفر زندانی جرائم غیر عمد از زندان های استان آزاد شده اند که ۶۰ نفر آنان از زندان مرکزی و در سرفصل دیه، نفقه، مهریه بوده اند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با بیان اینکه در طی یک‌سال گذشته نیز تعداد ۷۳ زندانی محکوم به قصاص نیز با رضایت اولیاء دم از طناب دار رهایی یافته اند اظهار داشت: ازابتدای سال جاری تاکنون ۹۱ نفر زندانی جرائم غیر عمد آزاد شدند که ۶۰ نفر آنان از زندان مرکزی و در سرفصل دیه، نفقه و مهریه بوده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رمضان امیری، در جلسه ستاد هماهنگی جشن گلریزان و کارگروه توجیهی آموزشی ویژه مدد کاران که به همت ستاد دیه استان اصفهان برگزار شد، با اشاره به اینکه کار اصلی زندان‌ها نگهداری زندانیان و اقدامات حمایتی، تأمینی و تربیتی است، اظهار داشت: زندان‌ها نقش بسیار مهمی در حمایت و اصلاح زندانیان دارند که بخش مهمی از آن توسط مددکاران زندان انجام می‌شود.

وی؛ با بیان اینکه خدمت مددکاران یک توفیق الهی است، ادامه داد: مددکاری یک فرصت الهی است که قد و قامت راه عشق را به سوی قبله چشمان پرعاطفه می‌نشاند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با تأکید به اینکه مددکاری در زندان بسیار مهم است، افزود: مددکاری زندان یک نوع خدمت به مردم است که به عنوان یک اصل در سازمان زندان‌ها برای مددکاران تعریف شده است و انتظار می‌رود که مددکاران روحیه خدمتگزاری را داشته باشند.

امیری با بیان اینکه وقتی فردی وارد زندان‌ می‌شود، با کوهی از مشکلات همراه است که نیاز به کمک دارد، بیان داشت: سنگینی آسیب‌های فکری درون زندان نیاز به دستگیری دارد، به همین دلیل زندان نیاز به مددکارانی دارد که نهایت حسن رفتار را با زندانیان داشته باشند.

وی تأکید کرد: نباید مسائل و مشکلات شخصی مددکاران در حرفه مددکاری این افراد در برخورد با زندانیان تأثیر بگذارد، چراکه قشر زندانی، خود آسیب دیده است و باید مددکاران روحیه خوبی در برخورد با زندانیان داشته باشند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان در پایان اضافه کرد: زندانی غیرعمد و عمد نباید برای مددکاران فرقی داشته باشد، چراکه قانون و مرجع قضایی برای فرد مشخص کرده است، آنچه باید مجازات شود.

امیری با اشاره به اینکه در سال گذشته رضایت ۴۸۰ شاکی زندان مرکزی برای جرائمی که به سمت جرائم عمد بوده شده است، گفت: ۷۳ نفر زندانی محکوم به قصاص با تلاش مدیریت زندان مرکزی و نیز مددکاران توانستند رضایت شاکی را حاصل کنند.

وی بیان داشت: البته این رضایت شاکیان برای زندانیانی بوده است که خروج از زندان سبب مشکل نشده و صرفاً به دلیل سهل‌انگاری یا حوادثمنجر به قتل یا فوت یک نفر به زندان افتاده‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان ابراز کرد: ۸۰ نفر زندانی از سایر زندان‌های استان اصفهان بخشیده شدند و این در حالی است که یک زندانی پس از ۱۷ سال زندانی در کاشان توانست رضایت شاکی را گرفته و از زندان آزاد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز