خبرگزاری کار ایران

مدیر خانه مطبوعات اصفهان تاکید کرد:

از مسئولان کشورانتظار داریم برای خشک شدن دریاچه ارومیه و زاینده رود به یک میزان دل بسوزانند

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۳۶۷

برای مدیریت بهینه آب هر یک از دستگاههای دولتی وظیفه ای را بر عهده بگیرند چرا که بحثصرفه جویی و بازگرداندن آب به زاینده رود فقط متوجه آب و فاضلاب استان اصفهان نمی شود.

مدیر خانه مطبوعات اصفهان در نشست خبری هفته صرفه جویی آب گفت: متاسفانه در بیانات مسئولان کشوری اثری از نگرانی در مورد وضعیت زاینده رود به چشم نمی خورد که این مسئله باعثرنجش مردم اصفهان شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، منصور گلناری، با بیان اینکه چرا مسئولان به همه استان ها یی که با بحران روبه رو هستند و دریاچه ها و یا منابع آبی آن ها تحت خطر قرار دارند یکسان توجه نمی کنند و برای استانی برای اصفهان طرح تونل بهشت آباد را ملغی می کنند، اما برای استان مجتوری طرح آبرسانی مصوب می کنند این تفاوت اندیشه ها و نگر ش ها باید در مسئولان اصلاح شود و مسئولان استان و بخصوص استاندار اصفهان؛ نمایندگان مجلس ومسئولین آب و فاضلاب باید دراین زمینه نسبت به تغییر این نگاه ها واکنش نشان داده واقدام صریحی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در چند مورد از بیانات رئیس جمهور کشور در خصوص آب تنها شاهد اشارات ایشان به خشکی دریاچه ارومیه هستیم درحالی که هیچ سخنی از بحران زاینده‌رود نمی‌شود بیان داشت: توجه مقامات کشوری به دریاچه ارومیه و غفلت از زاینده رود در حدی است که نشست زمین در مناطق مختلف این استان دامنگیر مردم شده است و رسانه صدا و سیما نیز در این زمینه منفعل عمل می کند و درباره بحران زاینده رود آنطور که باید در شبکه سراسری ارزش گذاری نمی کند.

وی با تاکید به اینکه فاجعه نشست زمین برای آثار تاریخی و بسیاری از مسائل دیگر به ضررخواهد بود و کمبود سفرهای آب زیرزمینی نیز در این استان از بحران های دیگر است که باید به آن توجه جدی شود ادامه داد: وظایف اصحاب رسانه، مسئولان مربوطه به حوزه آب، نمایندگان و مقامات پایه استان دانست که در خصوص حاشیه قرار گرفته بحران زاینده‌رود و نشان دادن اهمیت مسئله به مسئولان کشوری گامی جدی‌تری بردارند.

مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان بیان داشت: در صورتی که مسئله رسیدگی به وضعیت آب، مدیریت توزیع منابع آبی و نقش دستگاه‌های بالا دستی در این خصوص به خوبی انجام نگیرد به تبع سالی سختی برای شرکت آب و فاضلاب استان خواهد آورد.

وی خطاب به مسئولان استان که برای مدیریت بهینه آب هر یک از دستگاههای دولتی وظیفه ای را بر عهده بگیرند و بحثصرفه جویی و بازگرداندن آب به زاینده رود فقط متوجه آب و فاضلاب استان اصفهان نمی شود گفت: خانه مطبوعات اصفهان به منظور نشان دادن اهمیت مسئله کمیته‌ای در ارتباط با بحران آب و زاینده‌رود اصفهان تشکیل داده و سلسله جلساتی به صورت هفتگی در این زمینه برای ورود رسانه به این موضوع تشکیل داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز