خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان در دیدار با نخبگان سیاسی و پژوهشگران آلمانی:

برای حل مشکلات زیست محیطی اصفهان از پیشنهادات متخصصان بین المللی استقبال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۵۲۳

آلودگی هوا، ترافیک، تغییر اقلیم، خشکسالی و مدیریت آب در مجموعه ی حوزه آبریز زاینده رود زیبایی و هویت اصفهان را تهدید می کند.

شهردار اصفهان در دیدار با هیاتی از نخبگان سیاسی و پژوهشگران اروپایی بنیاد کوربر آلمان که برای برگزاری یکصد و پنجاه و ششمین نشست سیاسی برگدورف به ایران سفر کرده اند گفت: بیش از ۶ هزار ابنیه تاریخی مربوط به دوران پیش از اسلام و دوران پس از اسلام در شهر اصفهان وجود دارد که برخی از آنها همچون میدان امام(ره)، مسجد جامع و باغ موزه ی چهلستون میراثفرهنگی جهانی محسوب می شوند و در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ سید مرتضی سقائیان نژاد اظهار داشت: علاوه بر هزاران میراثمعنوی که در این شهر وجود دارد در مجموع تعداد ۶۰۰ نوع صنایع دستی در جهان شناخته شده که بیش از ۳۰۰ نوع آنها در ایران و از این تعداد حدود ۲۰۰ صنعت مربوط به اصفهان است و در حقیقت اصفهان پایتخت صنایع دستی است.
وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری اصفهان نیز در جهان شناخته شده است و دارای ۳۵۰ شرکت دانش بنیان می باشد اظهار داشت: اصفهان دارای ۲۲ دانشگاه و بیش از ۳۲۰ هزار دانشجوست که برخی از این دانشگاه ها همچون دانشگاه صنعتی، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه هنر و دانشگاه اصفهان در سطح بین المللی شناخته شده هستند.
سقائیان نژاد از اصفهان با عنوان شهر چندفرهنگی یاد کرد افزود: در طی قرون متمادی یهودیان، مسیحیان و مسلمانان در این شهر در کنار هم با صلح زندگی می کنند.
وی تصریح کرد: اصفهان مرکز صنعت ایران است به طوریکه صنایع سنگین، نیمه سنگین و سبک در جای جای این شهر فعالیت می کنند.
شهردار اصفهان ادامه داد: متاسفانه یکی از مهمترین عناصر اصفهان یعنی زاینده رود در دوران حاضر متحمل سخت ترین شرایط شده و به دلایل مختلفی همچون سوء مدیریت و پیچیدگی حوزه ی آبریز دچار خشکی شده است.

وی اضافه کرد: اصفهان در حال حاضر با مشکلات زیست محیطی همچون آلودگی هوا، ترافیک، تغییر اقلیم، خشکسالی و مدیریت آب در مجموعه ی حوزه آبریز دست به گریبان است که زیبایی و هویت این شهر را تهدید می کند.
وی تاکید کرد: ما باور داریم که تجربیات بین المللی کلیدی برای تمامی این چالش هاست به همین دلیل ما از حضور شما در این شهر بسیار خوشحالیم و من مطمئنم که شما پیشنهاداتی برای برون رفت از این چالش ها برای ما دارید.
در ادامه مدیر امور بین الملل بنیاد کوربر آلمان اظهار داشت: این سومین مرتبه ایست که اجلاس بنیاد کوربر در ایران برگزار می شود نخستین بار این نشست ۱۱ سال پیش با حضور شخصیت های سیاسی و متخصصان در ایران برگزار شد که طی آن دیداری از اصفهان داشتیم و در آن زمان نیز در همین هتل حضور یافتم که به عقیده ی من یکی از جذاب ترین هتل های جهان است.

توماس پالسن ادامه داد: دومین سفر من به ایران در سال ۲۰۰۷ بود که به همراه گروهی از جوانان به ایران سفر کردیم و از تهران، قم، مرقد امام خمینی و اصفهان دیدار کردیم و این سومین سفر من به ایران است که در تهران طی نشستی گفتگوهایی پیرامون آینده ی همکاری ها و روابط بین ایران و غرب داشتیم.
وی توضیح داد: فلسفه ی ایجاد بنیاد کوربر این است که ما باور داریم مباحثمی بایست با دیدار، بر سر میز، رو در رو، با گفتگو و درک احساسات یکدیگر بررسی شود. بنابراین ما بسیار خوشحالیم که در اینجا حضور داریم و از مهمان نوازی شما تشکر می کنیم.
استادیار رشته ی مهندسی محیط زیست دانشگاه صنعتی اصفهان طی ارائه ی مقاله ای با عنوان «اصفهان در حال تبدیل شدن به شهر پایدار»، بهره گیری از تکنولوژی انرژی های سبز و تجدیدپذیر همچون توربین بادی، پانل های خورشیدی و بازیافت و مدیریت پسماند جامد، بنای ساختمان های مدرن همچون سیتی سنتر، سالن اجلاس و شهرک سلامت به عنوان بزرگترین شهرک سلامت در خاورمیانه و نیز جاذبه های تاریخی شهر اصفهان را نمادهایی دانست که اصفهان را به سمت تبدیل شدن به شهری پایدار به پیش می برند.
حمید صفوی همچنین به تبیین چالش های فراروی شهر اصفهان اعم از آلودگی هوا، ترافیک، تغییر اقلیم و خشکسالی و سوء مدیریت در حوزه ی پیچیده ی آبریز زاینده رود پرداخت و در پایان ضمن تاکید بر اینکه تجربیات بین المللی کلید حل مشکلات شهر اصفهان است، از حاضران در جلسه دعوت کرد با توجه به تخصص و تجربه به ارائه ی پیشنهادات خود برای برون رفت از این معضلات و تبدیل شدن اصفهان به یک شهر پایدار بپردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز