خبرگزاری کار ایران

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرضا خبر داد:

پیشرفت ۶۸ درصدی فضای فیزیکی کتابخانه‌ها در شهرضا

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۸۹۰

در سال ۱۴۰۴ باید به سرانه کتاب در شهرضا به به میزان ۴ کتاب به ازای هر شهروند شهرضایی افزایش یابد و همچنین سرانه فضای فیزیکی کتابخانه‌ای به ازای هر ۱۰۰ نفر به میزان ۸ متر مربع توسعه داشته باشد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرضا گفت: تا پایان سال ۹۲ حدود ۶۸درصد پیشرفت در سرانه فضای فیزیکی کتابخانه‌ای در شهرضا وجود داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سمیه السادات میرمحمدی در جلسه کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان شهرضا اظهار داشت: شهرضا در حال حاضر دارای ۴ باب کتابخانه نهادی همچون علامه طباطبائی، دکتر خلیل‌الله امینی، شهید همت و شهید صدر اسفرجان بوده که ۴ باب از این کتابخانه‌ها توسط خیران به اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرضا واگذار و اهدا شده است.

وی افزود: از سال ۱۳۸۸ با تشکیل اداره مستقل کتابخانه‌های عمومی و تلاش برای راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی، ۴ باب کتابخانه مشارکتی فرهنگسرای استاد طاهر شهرداری، حضرت زینب کبری(س)، المهدی اسلام آباد و بانوان صدیق هونجان راه اندازی شد که نسبت به تعداد کتابخانه تا قبل از سال ۱۳۸۸رشد ۲ برابری داشته است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرضا با بیان اینکه در حال حاضر مقدمات راه‌اندازی ۳ باب کتابخانه غدیر منظریه، مدینه العلم حضرت صاحب الزمان(عج) و کانون ولایت کمیته امداد امام خمینی(ره) فراهم و در حال پیگیری است، افزود: کتابخانه عسگریه که تعمیرات اولیه آن توسط شهرداری انجام شده، پس از واگذاری، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تأمین منابع و نیروی آن را عهده‌دار می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر این کتابخانه‌ها با ۱۲۵ هزار نسخه کتاب و ۷ هزار عضو فعالیت کرده که علاوه بر این، کتابخانه‌ها با اجرای برنامه‌های آموزشی، مسابقات فرهنگی، استفاده از نمایه نشریات و برنامه‌های مخصوص کودکان و نوجوانان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه مفید نقش فعال ایفا می‌کنند.

میرمحمدی از تشکیل انجمن خیران کتابخانه‌ساز به صورت رسمی در شهرضا خبر داد و تصریح کرد: براساس چشم انداز ترسیم شده تعداد کتاب‌های موجود در سطح کتابخانه‌های عمومی شهرضا باید در سال ۱۴۰۴ به میزان ۴ کتاب به ازای هر شهروند شهرضایی افزایش یابد و همچنین سرانه فضای فیزیکی کتابخانه‌ای به ازای هر ۱۰۰ نفر به میزان ۸ متر مربع توسعه داشته باشد.

وی افزود: تا پایان سال ۹۲ حدود ۶۸درصد پیشرفت در سرانه فضای فیزیکی کتابخانه‌ای در شهرضا وجود داشته است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرضا خاطرنشان کرد: نبود کتابخانه تخصصی در شهر، نیاز کتابخانه‌ها به زیباسازی و رنگ آمیزی، کمبود بودجه جهت پرداخت هزینه‌های جاری کتابخانه ها و تأسیس و راه اندازی کتابخانه‌ها در مناطق دور از دسترس از جمله مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرضا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز