خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان:

زیربنای کتابخانه‌های شهرستان فلاورجان ۳۵۰ درصد رشد داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۹۰۹

زیر بنای کتابخانه های نهادی و مشارکتی شهرستان فلاورجان از هزار و ۹۳۰ متر به هفت هزار و ۵۰۰ متر رسیده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان گفت: طی چهار سال گذشته زیر بنای کتابخانه های شهرستان فلاورجان ۳۵۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، غلامرضا یاوری در جلسه نهضت مطالعه مفید شهرستان فلاورجان گفت: زیر بنای کتابخانه های نهادی و مشارکتی این شهرستان از هزار و ۹۳۰ متر به هفت هزار و ۵۰۰ متر رسیده است.

وی افزود: طی چهار سال گذشته رشد امانت کتاب در فلاورجان به ۷۵ درصد رسیده و این در حالی است که کتاب در کتابخانه های شهرستان ۶۰ درصد رشد داشته و از ۵۳ هزار نسخه به ۸۳ هزار نسخه رسیده است.

وی با بیان این که سرانه مطالعه هر فرد ایرانی ۷۶ دقیقه در روز است گفت: متاسفانه در حال حاضر محتوای برخی از کتاب ها گرد آوری، کپی و یا تلخیص است.

فرماندار فلاورجان نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت کتاب و کتاب خوانی گفت: کتاب ها باید در راستای نیاز روز اقشار مختلف جامعه منتشر شوند.

اصغر هدایت با بیان این که شهرستان ۲۵۰ هزار نفری فلاورجان را جمعیتی جوان شکل داده است افزود: در شهرستان فلاورجان نیازمند ارتقا شاخص های مطالعه هستیم.

وی با اشاره به مشکلات شهرستان در حوزه مطالعه گفت: در شهرستان نبود یک کتابخانه مرکزی استاندار احساس می شود.

رییس کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید فلاورجان عمده مشکلات کتابخانه های شهرستان را نبود حداقل شرایط و امکانات در کتابخانه ها، کمبود تجهیزات کتابخانه ای، عنوان کرد.

وی گفت: شهرستان، نیازمند ۲۰ هزار متر مربع کتابخانه است که در حال حاضر زیربنای کتابخانه های این شهرستان هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز