خبرگزاری کار ایران

در دوماه ابتدایی سال جاری انجام شد؛

۶۰۰ خودرو با خلافی بیش از یک میلیون تومان در اصفهان توقیف شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۸۴۳

پلاک ۴۰۲ دستگاه خودرو به علت نقص فنی و دودزا بودن از آنان گرفته شده و بر روی آنان پلاک تعمیری نصب شده که موظفند طی ۲۴ ساعت نسبت به رفع نقص خودروی خود اقدام کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: در راستای توقیف خودروهایی که دارای خلافی بیش از یک میلیون تومان می باشند ماموران این پلیس طی دوماه ابتدایی سال جاری تعداد ۶۰۰ دستگاه خودرو را شناسایی و توقیف کردند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ سرهنگ " حسین غلامی " در خصوص عملکرد این پلیس در سال جاری افزود: براساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی پلیس موظف است، خودروهایی که خلافی آنها به رقم بیش از یک میلیون تومان رسیده و پرداخت نشده است توقیف و به پارکینگ منتقل کند که این خودروها تا زمان تسویه حساب کامل جریمه های خود ترخیص نخواهند شد.

وی افزود: البته پلیس هر چهارماه یک بار به صورت پیامک به مالکان خودروها خلافی بیش از یک میلیون تومان آنها را ابلاغ و به آنان اخطار می دهد که علاوه بر این توصیه می کنیم رانندگان حتماً هر از چندگاه نسبت به گرفتن پرینت خلافی های خود از پلیس + ۱۰ اقدام کرده و یا با برقراری تماس تلفنی با شماره ۱۱۰۱۲۰ از میزان خلافی های خود مطلع شوند.

رییس پلیس راهور استان به برخورد با خودروهای دودزا و دارای نقص فنی و خودروهای فاقد معاینه فنی به منظور کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و اظهار داشت: در همین راستا طی دو ماه اول سال جاری پلاک تعداد ۴۰۲ دستگاه خودرو به علت نقص فنی و دودزا بودن از آنان گرفته شده و بر روی آنان پلاک تعمیری نصب شد.

وی در خصوص این طرح ادامه داد: خودروهایی که از پلیس پلاک تعمیری دریافت می کنند موظف هستند طی ۲۴ ساعت نسبت به رفع نقص خودروی خود اقدام کنند، در غیر این صورت از تردد آنها جلوگیری به عمل می آید.

سرهنگ غلامی در خصوص برخورد با رانندگانی که حین رانندگی از الکل، مواد اعتیاد آور و روانگردان ها استفاده می کنند نیز عنوان داشت: از آنجا که رانندگی با چنین حالت هایی بسیار خطرناک بوده و باعثبه وجود آمدن حوادثناگوار می شود پلیس به شدت با این موضوع برخورد می کند که در این خصوص هم طی دوماه اول امسال ۴۶ راننده متخلف شناسایی و ضمن توقیف خودرو و اعمال جریمه ۲۰۰ هزارتومانی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با بیان اینکه پلیس همانطور که با رانندگان متخلف برخورد می کند با دستگاه هایی که وظایف خود را نسبت به رفع نقاط حادثه ساز درست انجام نمی دهند نیز برخورد می نماید، اذعان داشت: در این زمینه طی مدت دوماه امسال ۱۶ دستگاه و پیمانکار متخلف که نسبت به رفع نقاط حادثه ساز استان اقدامی نکرده بودند به مراجع قضایی معرفی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز