خبرگزاری کار ایران

به منظور توسعه گردشگری در استان اصفهان؛

سازمان گردشگری اصفهان در آینده‌ای نزدیک تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۸۸۴

با تشکیل سازمان و توسعه و تکمیل مجموعه‌‌های زیرساختی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی بخشی از هزینه‌های حفظ و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی تأمین خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در بازدید اعضای این شورا از آثار فرهنگی، تاریخی کلان شهر اصفهان، این شهر را یکی از قطب‌های گردشگری دانست و گفت: چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های صنعت گردشگری و جذب گردشگران خارجی و معرفی بیشتر این شهر کمیته‌ای به عنوان کمیته گردشگری ذیل کمیسیون‌های تخصصی خود ایجاد کرده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ رضا امینی با اشاره به تشکیل سازمان گردشگری شهرداری اصفهان در آینده‌ای نزدیک اظهار داشت: با تشکیل این سازمان که اساس‌نامه آن به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده و توسعه و تکمیل مجموعه‌ای زیرساختی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی بخشی از هزینه‌های حفظ و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی تأمین خواهد شد.

وی حفظ، حفاظت و تقویت آثار فرهنگی تاریخی به عنوان تمدن ایران اسلامی را رویکرد این شورا در بخش گردشگری دانست و این آثار ارزشمند و بی‌بدیل را بخشی از شهر و آوازه جهانی ایران و اصفهان بیان کرد و افزود: شورای اسلامی شهر اصفهان مصمم است حقوق شهر و شهروندان را در حفظ و حراست از این میراثگران‌بها مطالبه کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بر اهمیت آثار و ابنیه تاریخی فرهنگی شهر اصفهان تاکید کرد و اذعان داشت: شورای اسلامی شهر اصفهان تلاش می‌کند با همکاری و هماهنگی شهرداری، مدیریت استان و سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، راهکارهای اصولی اقتصادی و فنی در جهت حفظ، نگهداری و مرمت آثار و ابنیه‌های فرهنگی تاریخی شهر اصفهان و توسعه فضاهای پیرامون بعضی از این آثار پیش‌بینی شود تا هم در استان و هم در سطح کلان کشور این مطالبه صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به محدودیت‌های اعتباری سازمان میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای حفظ، نگهداری و مرمت آثار تاریخی فرهنگی شهر اصفهان از وجود جاذبه‌های گردشگری زیاد و با ارزش در این شهر خبر داد و تصریح کرد: تأمین هزینه‌های نگهداری و مرمت این آثار از طریق درآمدهای حاصل از فروش بلیت توسط این سازمان امکانپذیر است ولی متأسفانه این درآمدها به حساب سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در تهران واریز می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز