خبرگزاری کار ایران

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن:

صدور بخشنامه های مختلف برای صنعت هر روزرقابت ها را سخت تر هم می کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۸۶۹

بخش تولید ما درگیر مشکلاتی مانند ارزش افزوده، مالیات است، طرح هدفمندی یارانه ها طرح مفیدی است اما در اجرای آن بسته های حمایتی به تولید نرسید.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی برگزار شد، گفت: جامعه صنعت و معدن از بهبود روابط بین المللی کشور حمایت می کند اما با برقراری این روابط، تولیدات خارجی به بازارهای کشور ما راه پیدا می کنند و تولیدکنندگان ما نمی توانند با آنها رقابت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سیدعبدالوهاب سهل آبادی با اشاره یه اینکه صدور بخشنامه های هر روزه این رقابت را سخت تر هم می کند اظهارداشت: بخش تولید ما درگیر مشکلاتی مانند ارزش افزوده و… است، طرح هدفمندی یارانه ها طرح مفیدی است اما در اجرای آن بسته های حمایتی به تولید نرسید.

وی با اشاره به اینکه بانک ها امروز در حالی صاحب کارخانه می شوند که کار آنها تولید نیست، ادامه داد: متاسفانه هیچ رقابتی در حوزه بیمه در کشور وجود ندارد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اضافه کرد: با چنین شرایطی نمی توان برای چندین میلیون دانشجویی که به زودی وارد بازار کار می شوند، شغل ایجاد کرد.

سهل آبادی با بیان اینکه استاندار اصفهان در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی حضور مثبت و قوی دارد، اظهار کرد: اما عمده مشکلات ما در حوزه ملی است و به طور مثال مشکلات بانکی در استان قابل حل نیست.

وی اظهار داشت: استان اصفهان دارای ۸۰۰ معدن و ۱۳۰ هزار واحد صنفی است اما از این تعداد واحد فقط ۳۰ درصد مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به مذاکرات ۵ + ۱، ادامه داد: اگر پیرامون روابط خارجی به نتیجه برسیم و درهای کشور برای واردات باز شود، تولیدکنندگان ما با وضعیت حال حاضر توانایی رقابت با خارجی‌ها را ندارند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: قوانین و بخش‌نامه‌هایی که روزانه برای متوقف کردن تولید صادر می‌شود، بسیار زیاد بوده و ما برای هر کارگر باید ۸۰ هزار تومان به تامین اجتماعی پرداخت کنیم که این کمک به تولید نبوده و هر روز معافیت‌های مالیاتی در حال از بین رفتن در مجلس هستند.

سهل‌آبادی با اشاره به مشکلات و مسائل بانکی کشور، بیان داشت: امروز بانک‌ها صاحب کارخانه می‌شوند در حالی که کارخانه‌دار نیستند و سئوال اینجاست که در کجا می‌بینیم تامین اجتماعی مالیات می‌گیرد.

رئیس خانه صنعت و معدن اصفهان با اشاره به مرحله نخست هدفمندی یارانه ها، گفت: دولت وقت به بانک ها دستور داده بود که به ما تسهیلات ندهند در حالی که ما نقشی در مشکلات ایجاد شده نداشته ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع آب اشاره کرد و اظهار داشت: استاندار اصفهان می گوید که روضه آب نخوانید اما ما نمی توانیم نخوانیم.

سهل آبادی شرایط زاینده رود را از رودخانه قم بدتر عنوان کرد و ادامه داد: در پاسخ به ما مشکلات آب پاسخ های مختلفی ارائه می شود از جمله اینکه خوزستان نمی گذارد در حالی که در سفری که به خوزستان داشته ام مشاهده کردم تمام سدهای خوزستان پر از آب است.

وی به عکس منتشر شده ای در یزد اشاره کرد و گفت: در این عکس مشاهده می شود که شرکت آب منطقه ای یزد با نصب تابلویی به جامعه صنعتی یکی از شهرک های یزد تبریک گفته که می توانند از آب زاینده رود استفاده کنند.

وی عنوان کرد: حالا که مردم اصفهان حامی ولایت هستند، نباید بگذاریم ریشه حیات، اشتغال و… برای آنها خشک شود.

وی از نمایندگان مجلس خواست تا مسئله آب را به طور جدی پیگیری کنند و افزود: تشکل های اقتصادی استان هم در این زمینه فعال شده اند و به زودی مسائل را در حوزه آب به رییس جمهوری محترم و مقام ولایت انتقال می دهند.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت ایران تاکید کرد: نباید ریشه اصلی حیات، نشاط و اقتصاد این استان از بین برود.

گفتنی است در این مراسم از ۴۱ واحد نمونه صنعتی و معدنی استان و چند تن از پیشکسوتان و بزرگمردان عرصه صنعت و معدن تقدیر به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز