خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل فولاد مبارکه خبر داد:

بهره برداری ازطرحهای واگن برگردان و گاززدایی فولاد مبارکه با سرمایه گذاری ۸۱۳ میلیارد ریالی

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۸۷۳

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت طرحهای «واگن برگردان شماره ۲» که برای تامین مواد اولیه تولید آهن اسفنجی طرح شهید خرازی و انتقال مواد و همچنین بازسازی تجهیزات راهبری راه آهن موجود اجرا شده است به همراه سیستم گاززدایی از فولاد مذاب شرکت فولاد مبارکه به بهره برداری رسید.

مدیر عامل فولاد مبارکه با اشاره به اینکه پروژه واگن برگردان شماره ۲ فولاد مبارکه عملیات اجرای آن در دی ماه سال ۸۶ در زمینی به مساحت هشت هکتار در ضلع شمالی مجتمع فولاد مبارکه با سرمایه گذاری ۳۸۳ میلیارد ریال شروع شده بود گفت: با بهره برداری از این طرح برای بیش از ۵۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، بهرام سبحانی ادامه داد: در اجرای این طرح برای تحقق هدف بومی سازی و استفاده حداکثری از توان ساخت داخل و بکارگیری نیروهای ایرانی، قرارداد به نحوی تنظیم شد که بالغ بر دو هزار و ۲۰۰ تن معادل ۸۰ درصد وزنی تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور و به دست صنعتگران ایرانی ساخته شده است.

وی اظهار داشت: هدف از اجرای این پروژه افزایش ظرفیت تخلیه مواد خام مورد نیاز ناحیه آهن سازی از هفت میلیون تن به ۲۲،۵ میلیون تن و دو برابر شدن سرعت تخلیه است.

سبحانی بیان داشت: در اجرای طرح اصلی و پروژه های مربوط پیمانکاران متعدد ایرانی همچون شرکت توکا فولاد، بهسازان، خاورپرس، سازندیش، طنین صنعت، ماشین اجزا، کنترل فرآیند، آسا گروپ، جاده آهنین، ابریا، تامین تابلو و ایران ترانسفو مشارکت داشته اند.

وی در رابطه با پروژه سیستم گاززدایی از فولاد مذاب نیزگفت: این طرح با هدف امکان تولید فولادهای کیفی و کم کربن، برای استفاده در تولید لوله های APL و همچنین صنایع نفت، گاز و ورق خودرو افتتاح شد.

مدیر عامل فولاد مبارکه تصریح کرد: این طرح یکی از طرح های توسعه افزایش کیفیت محصولات فولادی پروژه موسوم به RH - TOP است که در فاز اول به ظرفیت تولید ۱،۲ میلیون تن و در فاز دوم به ظرفیت ۱،۸ میلیون تن در سال می رسد.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی این طرح از اردیبهشت سال ۸۹ در واحد فولادسازی شرکت فولاد مبارکه با سرمایه گذاری ۴۳۰ میلیارد ریال و ۱۷ میلیون یورو شروع شده و پس از نصب حدود یکهزار و ۴۵۰ تن تجهیزات در تیر سال جاری آماده راه اندازی شد.

سبحانی با بیان اینکه سال گذشته بیش از یک میلیون و ۱۸ هزار تن از محصولات این شرکت به کشورهای دیگر صادر شد افزود: شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تولید سالانه حدود پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تن ورقهای فولادی بزرگترین تولید کننده فولاد در کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز