خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان:

طرح دستبند الکترونیکی در زندان اصفهان اجرایی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۲۸۷

یک هزار و ۶۴۰ مددجو در زندان‌های استان اصفهان مشغول به کار هستند. طرح دستبند و پابند الکترونیکی در زندان اصفهان اجرایی می شود.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان در جمع خبرنگاران اصفهان رسانه‌ها را مهم‌ترین ابزار پیشرفت دستگاه‌های مختلف دانست و گفت: رسانه‌ها می‌توانند به خوبی در پیشرفت و یا عدم پیشرفت دستگاه‌های مختلف نقش داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ رمضان امیری با بیان اینکه ‌ زندان‌های استان اصفهان اقدامات پیشگیرانه و هم‌چنین کاهش آسیب در محیط زندان را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: در این راستا برگزاری دوره‌های آموزشی و پرورشی از جمله اقدامات صورت گرفته است.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان در ادامه به نقش اقدامات پیشگیرانه‌ی بهداشتی در هنگام ورود زندانیان مختلف قبل از تقسیم‌بندی در بخش‌ها اشاره کردو افزود: در این راستا در زمینه‌ی کاهش مصرف سیگار هم اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی به ورودی‌ها و دیگر مددجویان در خصوص ترک سیگار ارایه می‌شود.

امیری با بیان اینکه ترک سیگار در زندان اجباری نیست و مددجویان داوطلبانه این کار را انجام می‌دهند، گفت: می‌توان گفت ۶۰ درصد از ورودی‌هایی که سیگار مصرف می‌کنند پس از مدتی داوطلبانه اقدام به ترک سیگار می‌کنند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان ارتقای سطح سواد مددجویان زندان‌های استان اصفهان را یکی از برنامه‌های اصلی این سازمان دانست و ادامه داد: استان اصفهان در حوزه ریشه کردن بی‌سوادی با برگزاری ۸۰ دور‌ه‌ی آموزشی در بین ادارات زندان‌های کشور رتبه‌ی برتر را به خود اختصاص داده است.

امیری توجه به حفظ، قرائت و تفسیر قرآن در زندان‌های استان اصفهان را یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مددجویان استان اصفهان عنوان کرد و بیان داشت: بر این اساس در سال ۹۲ بیش از ۵ هزار ختم قرآن در زندان‌های استان برگزار شده است.

وی به اشتغال یک هزار و ۶۴۰ مددجو در زندان‌های استان اصفهان اشاره کرد و افزود: این مددجویان در ۲۷ کارگاه تحت پوشش بنیاد تعاون زندانیان استان فعالیت می‌کنند که به طور میانگین ۳۰ تا ۷۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان به انتقال مددجویان زن زندان مرکزی اصفهان به محلی مجزا از این زندان اشاره کرد و گفت: تا یک ماه آینده زندانیان زن استان به زندانی که در کنار کانون اصلاح و تربیت اصفهان برای آنها در نظر گرفته شده انتقال می‌یابند.

وی با اشاره به اجرای طرح پابند الکترونیک برای ۱۰۰ نفر از زندانیان استان اصفهان گفت: در حال حاضر این طرح به صورت پایلوت برای زندانیان خرد و سبک و در استان‌های تهران و اصفهان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از پابند اختیاری است، گفت: زندانیان می‌توانند با درخواست این پابند و پرداخت هزینه‌ و با دارا بودن شرایط لازم از این وسیله برای حضور در منزل و نقاط تعیین شده‌ی خارج از زندان استفاده کنند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان به بهره‌برداری از زندان ۷۰۰ نفره نجف‌آباد تا پایان سال جاری اشاره کرد و افزود: این طرح ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

امیری افزایش فضای اردوگاه اسدآباد را یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال جاری دانست و ادامه داد: در حال حاضر این مجموعه با فضای ۲۴۰ هکتار و ۱۲ میلیارد تومان هزینه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و باید فضای آن برای نگهداری ۵ هزار مددجو آماده سازی شود.

وی با اشاره به برگزاری ۱۲ جشن گلریزان در سراسر استان در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: استان اصفهان در سال گذشته و با جمع‌آوری دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رتبه نخست کشور را در خصوص جمع‌آوری کمک‌های خیرین به خود اختصاص داده است.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با اشاره به فعالیت خیریه امام موسی کاظم(ع) نیز گفت: این خیریه در زمان فعالیت خود تا کنون ۴ میلیارد تومان برای مددجویان استان اصفهان آورد داشته است.

وی در ادامه با اشاره به کمبود فضای فیزیکی در زندان‌های استان اصفهان گفت: در حال حاضر سرانه‌ی فیزیکی هر یک از مددجویان زندان‌های استان اصفهان ۷ متر است و این در حالی است که سرانه‌ی استاندارد کشوری ۱۲.۵ متر است.

امیری در خصوص حمایت از خانواده‌ی زندانیان در استان اصفهان نیز گفت: ۵۵ درصد از زندانیان استان اصفهان متاهل هستند و این در حالی است که ۸۰ درصد از خانواده‌های این زندانیان نیاز به کمک دارند اما تنها ۱۰ درصد از آنها تحت پوشش طرح نسیم مهر قرار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز