خبرگزاری کار ایران

با هدف حفظ آمادگی مقابله با حوادثاحتمالی صورت گرفت؛

برگزاری مانور اطفای حریق و امدادرسانی در شهرک صنعتی سجزی

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۳۶۹

مانور اطفای حریق و امدادرسانی در شهرک صنعتی سجزی با هدف ارتقای سطح توان نیروهای عملیاتی بخش صنعتی و تیم‌های امداد و نجات استان با پشتیبانی ۱۰۰ نیروی امدادی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به لزوم آمادگی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و نیروهای امدادی و پشتیبانی در مواقع بروز بحران گفت: دوره آموزشی و مانور اطفای حریق و امدادرسانی در شهرک صنعتی سجزی اصفهان با فرماندهی عملیات توسط مدیریت بحران استانداری اصفهان و همکاری و مشارکت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌های اصفهان و بهارستان، فرمانداری اصفهان، جمعیت هلال‌احمر استان، مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی استان، شرکت گاز، شرکت آب و فاضلاب، نیروی انتظامی و پلیس راه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ محمد جعفری درباره جزییات این مانور نیز اظهار داشت: در این مانور، نجاتگران و آتش‌نشانان برای اطفای حریق فرضی به بخشی از شهرک صنعتی سجزی اعزام شدند و به اطفای حریق ناشی از حادثه احتمالی پرداختند؛ پس از آن نیز امدادگران جمعیت هلال‌احمر و دیگر اعضای ستاد مدیریت بحران، توانایی‌های خود در رفع مشکلات ناشی از بروز حوادثرا به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه افراد حاضر در این مانور، دوره‌های امداد و نجات و اطفای حریق را گذرانده‌اند، تاکید کرد: اتفاقاتی که پیش از این در شهرک‌های صنعتی رخ داده، مشخص کرده است که عملیات موفق و بهینه، مستلزم آمادگی جسمی نیروها و مجهز کردن تجهیزات عملیاتی است و این مهم نیز تاثیر بسزایی در امدادرسانی شایسته به حادثه دیدگان و مصدومان دارد.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان ادامه داد: برگزاری مانور و تمرین‌های امدادرسانی و نجات مصدومان در شهرک‌های صنعتی، توان عملیاتی نیروهای شاغل در شهرک‌ها را ارتقا می‌دهد که با استمرار این تمرین‌ها و مانورها، نیروهای عملیاتی به اوج آمادگی رسیده و البته رسیدن به این مهم، از جمله اهداف ما به شمار می‌رود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در حاشیه برگزاری این مانور گفت: ۱۱۰ هزار نفر نیروی آموزش دیده و تخصصی در خصوص مقابله با حوادثدر سطح استان ساماندهی شده‌اند.

منصور شیشه‌فروش افزود: استان اصفهان ۷۶ شهرک صنعتی دارد و بنابراین نیاز است تا این شهرک‌ها در مقابل حوادثایمن شوند و آموزش نیروهای شاغل در خصوص اصول ایمنی و مدیریت بحران را در سرفصل فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اجرای طرح‌های پیشگیرانه در برابر حوادثدر شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، تصریح کرد: نیاز است تا با همکاری‌های همه جانبه شرکت شهرک‌های صنعتی استان، نیروی انتظامی، هلال‌احمر و اورژانس، شرایط برای آمادگی شهرک‌های صنعتی، هیأت‌های امنای شهرک‌ها و نیروهای فعال در آنها فراهم آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز