خبرگزاری کار ایران

استانداراصفهان با انتقاد شدید از وزیر نیرو به دلیل بی توجهی به برداشت های غیرمجازآب در بالادست:

بخش کشاورزی اصفهان توسعه مربوط به خود را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۹۰۲

با توجه به محدودیت هایی که محور توسعه استان اصفهان دارد در حال حاضرمحور های توسعه استان به سمت خدمات سوق پیدا کرده ولی با این وجود بخش کشاورزی باید توسعه مربوط به خود را داشته باشد.

استانداراصفهان در جلسه‌ی تهیه وتدوین برنامه الگوی کشت استان با اشاره به اینکه عوامل انسانی، ‌ فنی و استراتژیک در الگوی کشت در ایران از اهمیت برخورداراست اظهار داشت: تدوین الگوی کشت فعالیت علمی وآکادمیک خوبی است که نتایج پرباری برای استان به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور، کاهش مصرف آب، ‌ حداکثر شدن منافع اقتصادی، ‌حداقل شدن ریسک درآمدی و کاهش اثرات زیست محیطی را از جمله اهداف و خروجی های تدوین الگوی کشت بیان کرد وگفت: الگوی کشت باید بر اساس اولویت بندی در تولید و خروجی ها و همچنین بر اساس مناطق بحرانی اجرا و تدوین شود و اولین منطقه مورد بررسی منطقه شرق اصفهان باشد.

زرگرپور با اشاره به اینکه اقلیم، ‌آب، ‌خاک، اراضی و سایر عوامل تولید و عوامل اقتصادی و اجتماعی از فاکتورهای مؤثر در طراحی الگوی کشت مناسب است، اظهارداشت: تدوین الگوی کشت فعالیت علمی و آکادمیک خوبی است که نتایج پرباری برای استان به همراه خواهد داشت.

وی با انتقاد شدید ازوزیر نیرو به دلیل بی توجهی به برداشت های غیرمجازآب در بالادست زاینده رود تصریح کرد: با وجود اینکه کشاورزان فرهنگ و شیوه آبیاری خود را دارند ولی در صورت وجود برنامه کشت مشخص و مدون، می توان با کشاورزان وارد مذاکره شد.

وی بیان داشت: گرچه در آمایش سرزمین، کشاورزی به دلیل عدم وجود آب و منابع کافی محور توسعه نیست، ولی مفهوم این موضوع با توسعه بخش کشاورزی منافاتی ندارد.

زرگرپور با تأکید بر اینکه توسعه بخش کشاورزی باید در برنامه قرار گیرد، اظهار داشت: با توجه به محدودیت ها محور توسعه استان به سمت خدمات سوق پیدا کرده ولی با این وجود بخش کشاورزی باید توسعه مربوط به خود را داشته باشد.

وی با خرسندی از اقدامات انجام شده در تدوین الگوی کشت متناسب با اقلیم و شرایط استان اصفهان اظهار امیدواری نمود اصفهان اولین استانی باشد که طرح در آن اجرایی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز