خبرگزاری کار ایران

رئیس نگهداری و تعمیرات پالایشگاه اصفهان:

تعمیرات اساسی در۲۴ واحد عملیاتی پالایشگاه اصفهان به صورت همزمان یا جداگانه در دستور کار است

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۹۰۵

تعمیرات اساسی واحدهای تبدیل کاتالیستی, تقطیر، گاز مایع و غلظت شکن شماره دو شرکت پالایش نفت اصفهان، که ازاول خردادماه با قطع خوراک شروع گردیده بود، در دوم تیرماه ماه با دریافت خوراک وقرار گرفتن در سرویس محصول پایان یافت ودر کمترین زمان ممکن در مدار قرار گرفت.

رئیس نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: پیش بینی این شرکت برای انجام تعمیرات اساسی معادل۳۷ روز اعلام گردیده بود که با استفاده حداکثری از زمانهای روز و شب و مدیریت ویژه و همت و تلاش بی وقفه کارکنان قسمت های مختلف، انجام تعمیرات اساسی، به مدت۴ روز نسبت به زمان پیش بینی شده کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، ناصر خیری ادامه داد: انجام کارها با توجه به حجم بالا می توانست در افزایش مدت زمان تعمیرات، تأثیر بسزائی داشته باشد، این در حالی است که با تلاش های انجام شده زمان راه اندازی واحد، قبل از زمان پیش بینی اتفاق افتاد.

وی همچنین گفت: در زمان تعمیرات اساسی بیش از۱۳۰۰ مورد دستور کار بازرسی فنی روی ادوات مختلف، ۱۵۲۷ مورد دستور کار تعمیراتی و ۱۲۵ مورد پروژه مهندسی عمومی مربوطه انجام گردید.

خیری گفت: ‌ کلیه پرسنل داخلی و پیمانکاری درگیر در تعمیرات اساسی، قبل از آغاز به کار تعمیرات، دوره آموزشی ایمنی را زیر نظر اداره HSE پالایشگاه اصفهان گذرانده‌ بودند. بدین سبب خوشبختانه شاهد بروز هیچ نوع حادثه‌ای نبودیم, زیرا اولویت اول مسئولان اجرایی این پالایشگاه ایمنی و برنامه‌ریزی تعریف شده است.

وی با تأکید بر برون‌سپاری در تعمیرات اساسی، بیان داشت: در این راستا شرکت پالایش نفت اصفهان برای فعالیت‌های مهندسی و بهره‌برداری از نیروهای داخلی بهره برد و انجام اکثر کارهای تعمیراتی و دیگر امور را توسط نیروهای خارج از سازمان صورت داد. برای مثال در حین تعمیرات اساسی علاوه بر مجموعه نیروی رسمی و پیمانکاران داخلی تعمیرات پالایشگاه، از حدود ۷۵۰ نفر نیروی فنی خارج سازمانی در جهت محقق ساختن اهداف تعریف شده بهره بردیم.

رئیس نگهداری و تعمیرات پالایشگاه اصفهان با اشاره به اینکه برنامه انجام تعمیرات اساسی روی این واحدها با در نظر گرفتن کلیه شرایط عملیاتی، در فواصل زمانی۵/۳ ساله پیش بینی می گردد، تصریح کرد: هم اکنون شرکت پالایش نفت اصفهان ۲۴ واحد عملیاتی دارد، که تعمیرات اساسی هر یک از واحدها، بر اساس برنامه زمان‌بندی، به صورت جداگانه یا همزمان انجام می شود.

وی در ارتباط با واحد های تبدیل کاتالیستی اظهار داشت: واحدتبدیل کاتالیستی یا «کاتالیتیک ریفورمر» با دریافت حدود ۲۲۵۰۰ بشکه در روز وظیفه تولید گاز هیدروژن، گاز مایع و بنزین مرغوب با درجه اکتان(آرام سوزی) بالا برای موتورهای بنزینی را بر عهده دارد.

خیری همچنین واحدهای تقطیر و گاز مایع را بسیار با اهمیت خواند و اظهار داشت: خوراک واحد تقطیر شماره دو این شرکت، به طور متوسط روزانه ۱۴۰ هزار بشکه است که تولیدات آن گاز مایع، بنزین سبک، بنزین خام، گازوئیل سبک و سنگین و خوراک واحدهای آیزوماکس، شرکت نفت سپاهان و شرکت نفت جی است و واحد گاز مایع شماره دو نیز با دریافت خوراک ۱۲۰۰۰بشکه در روز، گاز مایع تولید می نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز