خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری اصفهان:

مردم برای حل معضلات شهردر بانک ایده طرح ارائه کنند

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۵۳۳

سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری اصفهان با دارا بودن ۱۷۰ مرکز در حوزه های فرهنگی، تفریحی، ورزشی کتابخانه و سالن های مطالعه، بزرگترین سازمان شهرداری است که در کشوردر زمینه تفریحات شهروندان فعالیت می کند.

شاه بیت صحبت های مدیر عامل سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری اصفهان در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های این سازمان در تابستان برگزار شد این بود که قصد داریم ساختار این سازمان را با هدف برقراری عدالت در اجرای برنامه های فرهنگی در شهر، تغییرداده و بودجه ریزی مرکزی را به بودجه ریزی منطقه ای براساس ظرفیت ها و نیاز های مناطق در این سازمان تغییر دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مهدی بقایی؛ با بیان اینکه این سازمان در سال جاری به صورت مساله محور، به هفت موضوع فرهنگ شهروندی، فرهنگ سلامت، خانواده، رسانه، فرهنگ مطالعه، تفریح و ورزش همگانی خواهد پرداخت افزود: سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری اصفهان ۱۷۰ مرکز در حوزه های فرهنگی، تفریحی، ورزشی کتابخانه و سالن های مطالعه دارد که یکی ازبزرگترین سازمان شهرداری است در کشوردر زمینه تفریحات شهروندان است.

وی با اشاره به برنامه هایی که قرار است بزودی در سطح شهر اصفهان به مرحله اجرا در آید گفت: در این راستا تبلیغات مربوط به بانک ایده در چند روز آینده در سطح شهر آغاز خواهد شد که دراین طرح هرهفته یک بار، یکی از معضلات شهر را با شهروندان به مشارکت گذاشته و ایده آنها برای حل این معضل را جمع آوری می کنیم.

بقایی تصریح کرد: پس از بررسی ایده ها، افرادی که بهترین ایده ها را ارائه کرده باشند به شهرهای خواهر خوانده اصفهان اعزام خواهند شد و در پایان سال نیز با جمع آوری تمام ایده ها به ۱۰ ایده برتر جوایزی نفیس اهدا می شود.

وی با بین اینکه کمیته فرهنگ شهروندی و فرهنگ سلامت نیز دو موضوعی است که باید در سازمان مورد توجه ویژه قرار گیرد، به تغییرات سازمانی این نهاد اشاره کرد و گفت: این مسئله به چند دلیل لازم است انجام شود و دلیل نخست اینکه در مدیریت بودجه ریزی برای مناطق مختلف عدالت محور نیستیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان گفت: دلیل دوم اینکه علاقه مند به استفاده از ظرفیت های فرهنگی مردم هستیم و اینکه برخی از این وظایف در واقع باید به سازمان های مردم نهاد ارجاع شود و ما نیز از فعالیت آنها حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه با تعامل با بدنه شهرداری و تجارب از مراکز فرهنگی مردمی به این نتیجه رسیدیم که باید به شکل منطقه محور و محله محور کارکنیم، اظهار داشت: اوقات فراغت از موضوعات اصلی است که شعار یک تابستان داغ با خوراکی های مطبوع و متنوع فرهنگی را شعار امسال قرار داده ایم.

بقایی اضافه کرد: هدف محوری ما پرکردن اوقات فراغت با محور جذابیت است و رویکرد ما در جشنواره اوقات فراغت توجه به تمامی نیازها و علایق شهروندان است. همچنین محله محوری و استفاده از توان کانون های فرهنگی محلات از جمله این برنامه ریزی هاست.

وی اظهار داشت: سعی کردیم در تمام زمینه ها مورد علاقه عموم مردم برنامه هایی تدارک ببینیم که با محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان آغاز شده است و در دهه آخر ماه رمضان نیز محفل بزرگ قرآنی با حضور قاریان بین المللی در میدان امام علی(ع) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به شعار سال شهرداری اصفهان با عنوان «سهم من از فرهنگ نصف جهان چقدر است»، گفت: سهم این سازمان در برابر این شعار تببین این شعار برای شهروندان و ارتقاء فرهنگ در سطوح مختلف است.

بقایی، با اشاره به اجرای طرح فرهنگی " رو به دریا " ویژه دختران نوجوان گفت: این طرح در تمامی فرهنگسراهای اصفهان و ویژه دختران مقطع ششم ابتدایی برگزار می شود. این طرح فرهنگی با هدف جهت دهی و افزایش بینش دینی، دانش و مهارت های دختران نوجوان و ایجاد خودباوری و هویت بخشی به نوجوانان دختر راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: محتوای این طرح بر اساس نیازسنجی فرهنگی اجتماعی دختران نوجوان شهر اصفهان که توسط اداره پژوهش و برنامه ریزی این سازمان تدوین گردید، طراحی و برنامه ریزی شده است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه جهت ترویج مصرف بهینه آب نیز۳۰۰ تابلوی فرهنگ شهروندی به موضوع بحران آب اختصاص داده شده است اظهار داشت: مقرر شده ۲۰ درصد تبلیغات تابلو ها به بحثآب اختصاص پیدا کند که در دو دوره ۱۵ روزه در این تابلوها هشدارهای جدی به موضوع کم آبی و ضرورت بازبینی شیوه های مصرف آب، اختصاص داده می شود.

وی با بیان اینکه دومین محفل قرآنی با حضور پیشکسوتان عرصه هنر اصفهان در۱۱ تیرماه با عنوان " شبهای آسمانی " برگزار می شود گفت: کتاب و فرم مسابقه از کتاب " روزه دریچه ای به عالم معنا " تألیف " اصغر طاهرزاده " در موزه ‏هنرهای معاصر موجود است که پس از دریافت پاسخنامه ها و انجام قرعه کشی به برندگان جوایز ارزنده ای از جمله سفر ‏به مشهد مقدس اهدا می شود‎. ‎

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز