خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تأکید کرد:

نباید قطع برق با برنامه و یا بدون برنامه در استان اصفهان اتفاق بیافتد

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۲۸۵

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مدت هاست در فصل زمستان و تابستان به مصرف کمتر گاز، ‌آب و برق سفارش می‌کنیم، تصریح کرد: باید برای این مسئله یک راهکار اساسی و بلند مدت اندیشیده شود و صرفا از تصمیمات فصلی اجتناب شود.

استاندار اصفهان تأکید کرد: تمامی ادارات، سازمان‌ها و صنایع ملزم به استفاده از دستگاه‌های کاهنده مصرف آب هستند.

زرگرپور: بسترسازی برای استفاده از تجهیزات کم مصرف، ‌یک اقدام دولتی و حاکمیتی است که باید در سطح ملی صورت پذیرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان‌ بر لزوم بسترسازی مناسب و تدوین برنامه‌های بلند مدت در راستای رفع مشکلات تأکید کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مدت هاست در فصل زمستان و تابستان به مصرف کمتر گاز، ‌آب و برق سفارش می‌کنیم، تصریح کرد: باید برای این مسئله یک راهکار اساسی و بلند مدت اندیشیده شود و صرفا از تصمیمات فصلی اجتناب شود.

وی پس از ارائه گزارش مدیرعامل شرکت تولید برق استان در خصوص افزایش مصرف در فصل تابستان و نیاز به صرفه‌جویی، ‌ ارائه راهکارهای علمی، فنی و بلند مدت در این زمینه را لازم دانست.

زرگرپور با بیان اینکه در نهادینه کردن استفاده از لامپ‌های کم مصرف موفق بودیم، افزود: در کنار تأکید بر صرفه جویی باید شیوه کاهش مصرف نیز به مردم و بالاخص صنایع ارائه شود و البته این فعالیت در سطح ملی و آموزش همگانی صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: بسترسازی برای استفاده از تجهیزات کم مصرف، یک فعالیت دولتی و حاکمیتی است که باید در سطح ملی صورت پذیرد.

استاندار اصفهان اظهار داشت: به جای هجمه تبلیغات فصلی بدون بسترسازی مناسب، باید یک برنامه بلندمدت در خصوص مصرف بهینه تهیه و تدوین شود و همچنین در مناطق مستعد زمینه استفاده از انرژی‌های جایگزین فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: نباید به هیچ عنوان خاموشی و قطع برق با برنامه و یا بدون برنامه در استان اصفهان اتفاق بیفتد.

مدیر ارشد استان یادآور شد: مصرف برق صنایع استان ۵۶ درصد تخمین زده شده و این در حالی است که در کشور میانگین ۲۶ درصدی برای مصرف صنایع مطرح است.

زرگرپور عنوان کرد: اگر اصل صرفه جویی توسط صنایع صورت پذیرد و صنایع استان راهکارهایی جهت مصرف بهینه به کار بندند، در کنار صرفه جویی مردم مشکلات حل خواهد شد.

وی در ادامه پس از ارائه گزارش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب، ‌ اظهار داشت: در مورد آب شرب بیشترین مشکل مربوط به سامانه انتقال آب است و این موضوع لزوم پیگیری پروژه‌های مطالعاتی شروع شده در سال‌های گذشته همچون تونل گلاب را روشن می‌سازد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه آب جریان یافته در شبکه شهری قابل شرب و با کیفیت است، تأکید کرد: باید تلاش نماییم که هیچ خانواده‌ای با افت فشار و یا قطعی آب مواجه نشود.

وی خاطر نشان کرد: نباید به دلیل افت فشار در محدوده بسیار کمی از یک منطقه، ‌این مسئله بزرگ نمایی شده و به همه شبکه تعمیم داده شود.

زرگرپور اعلام کرد: افراد نامطلع و بدون مسئولیت در این حوزه در برخی مصاحبه‌ها صحبت از جیره بندی می‌نمایند که این مسئله جز ایجاد تشویش اذهان مردم ثمری نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: البته نیاز به صرفه جویی کاملا مبرهن است و باید برای اوج مصرف در تابستان برنامه ریزی مناسب داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان با اعلام اینکه کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف به استفاده از دستگاه‌های کاهنده آب هستند، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت سمن‌ها و نهادهای مردمی در جهت تشویق مردم به صرفه جویی نیز باید مدنظر قرار گیرد.

استاندار اصفهان در ادامه جلسه پس از گزارش مدیرکل دامپزشکی استان در خصوص مشاهده مواردی از بیماری‌های دامی در استان به موضوع کمبودهای دامپزشکی استان رسیدگی کرد و اظهار داشت: کمبود تجهیزات و نیروی انسانی دامپزشکی باید از طریق سازمان مربوطه در تهران پیگیری شود.

وی ادامه داد: البته در مواقع بحران احتمالی، مدیریت بحران استانداری نیز همکاریهای لازم را جهت کنترل بیماریهای دامی خواهد داشت.

زرگرپور بر ترویج فرهنگ استفاده از بیمه توسط تولیدکنندگان بخش کشاورزی خصوصا دامداران، تأکید کرد و افزود: پرداخت خسارت راهکاری موقتی است که امکان اجرای مداوم آن وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز