خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شهر اصفهان:

با شهرداری شیش‌های فعالیت‌های شهرداری برای مردم شفاف سازی می‌شود

کد خبر : ۱۸۴۸۵۰

با استفاده از شهرداری شیشه‌ای می توان دیوار بلند بی‌اعتمادی بین مردم و مدیران شهری را روز به روز کوتاه‌تر و به مرور حذف کنیم.

رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه قوانین شهرسازی باید برای مردم و متخصصان شفاف‌سازی شود، گفت: یکی از مباحثی که از سوی شهرداری مطرح بوده است، تحقق شهرداری شیشه‌ای است.
به گزارش ایلنا از اصفهان، عبدالرسول جان نثاری با اشاره به اینکه در شهرداری شیشه ای مردم همه مباحثموجود در این نهاد را به صورت روشن رصد می کنند، افزود: با استفاده از شهرداری شیشه ای می توان دیوار بلند بی اعتمادی بین مردم و مدیران شهری را روز به روز کوتاه‌تر و به مرور حذف کنیم در این صورت مردم به کارگزاران خود اعتماد خواهند کرد.
وی تصریح کرد: در این راستا لازم است در مسیر شفاف سازی حرکت کنیم و روز به روز شفاف سازی را در عرصه اجرا ببینیم.
رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در حوزه شهرسازی در مرحله اول باید قوانین شهرسازی اطلاع رسانی شود. در غیر این‌صورت مردم در فضایی مبهم وارد شهرداری می شوند و از آنجایی که اطلاعی از قوانین ندارد اعتماد لازم را کسب نمی کنند.
وی تاکید کرد: شفاف سازی قوانین، باید برای عموم مردم و متخصصان حوزه ساخت و ساز از جمله طراح، مجریان ذی صلاح، پیمانکار انجام شود.
رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: به طور مثال اگر طراح با قوانین آشنا باشد، مالک مجبور نخواهد شد بارها برای پروانه ساختمانی به شهرداری مراجعه کند تا در نهایت نقشه مورد قبول شکل گیرد.
جان نثاری ادامه داد: شفاف سازی و دقیق سازی ضابطه ها و قوانین شهرداری می تواند در قالب آموزش های عمومی و تخصصی اطلاع رسانی شود.
وی با بیان اینکه آموزش های عمومی از طریق صدا و سیما و تبلیغات شهری می تواند انجام گیرد، گفت: همچنین قوانین می‌تواند در قالب دفترچه های راهنمایی در اختیار عموم قرار گیرد تا از سیر کار در شهرداری آشنا شوند.
رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در مرحله دوم نیز باید مباحثمالی به صورت دقیق برای مردم شفاف سازی شود، افزود: مردم باید از فرمول های محاسبه عوارض و تراکم و قیمت منطقه بندی آشنایی داشته باشند.
جان نثاری تصریح کرد: قیمت منطقه بندی خیابان به خیابان، طبقات مختلف مجتمع مسکونی، کاربری های مختلف باید مشخص و شفاف سازی شود.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا می تواند فاکتور دو صفحه ای از تمامی مباحثمالی تهیه و در اختیار شهروندان قرار دهیم.
رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: البته در این راستا شهرداری اصفهان نرم افزار فرمول های محاسبه منازل مسکونی را تهیه کرده که اکنون در مرحله آزمایش قرار دارد.
جان نثاری ادامه داد: استفاده از نرم افزار، خطاها را کاهش می دهد و اعمال نفوذ را پایین می آورد و این می تواند حس اعتماد مردم را روز به روز نسبت به شهرداری ها افزایش دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز