خبرگزاری کار ایران

مشاور نمایندگی ولی فقیه در سپاه تاکید کرد:

هدف راهبردی آمریکا عدم تثبیت قدرت ایران در منطقه است

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۵۳۵

امروز ایران به برکت انقلاب اسلامی دارای دو حوزه نفوذ راهبردی و استراتژیک در منطقه، یکی حوزه نفوذ راهبردی در بحثبیداری اسلامی و دیگری حوزه نفوذ استراتژیک در بحثمقاومت در منطقه و بازشدن ژئوپلوتیک ایران است. هدف راهبردی امریکا این است که قدرت ایران تثبیت نشود.

مشاور نمایندگی ولی فقیه در سپاه در گردهمایی سیاسی پایوران سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به تحولات عراق و چگونگی ورود داعش به این کشور، اظهارداشت: گروه داعش پس از ورود به استان نینوا تهدید کرده بود که پس از تصرف سامرا نوبت به بغداد، کربلا و نجف خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سردار یدالله جوانی با اشاره به اینکه اگر گروه‌های مقاومت در سامرا نبودند، ممکن بود بغداد نیز سقوط کند ادامه داد: تحلیل حوادثعراق بدون در نظر گرفتن مسائل منطقه‌ای، یک تحلیل غلط است.

مشاور نمایندگی ولی فقیه در سپاه به پیوستگی بحران‌ها در کشورهای افغانستان، سوریه، لبنان و عراق اشاره کرد و افزود: در پشت صحنه این بحران‌ها اتاق‌های فکر وجود دارد که گروه‌های شرکت کننده در این بحران‌ها را هدایت و هماهنگ می‌کند.

جوانی؛ ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون حوادثعراق، گفت: نقش امریکا در حمایت و طراحی این بحران‌ها قابل تأمل است.

وی با بیان اینکه امریکا برای دست یابی به رهبری جهانی، باید بر منطقه خاورمیانه تسلط داشته باشد، خاطر نشان کرد: امروز انقلاب اسلامی پس از گذشت ۳۵ سال به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است و مانع از تسلط امریکا بر منطقه خاورمیانه است.

مشاور نمایندگی ولی فقیه در سپاه ادامه داد: تثبیت قدرت ایران در منطقه عامل نگرانی امریکایی هاست.

وی در ادامه به نگرانی امریکا از صدور پیام انقلاب به سایر کشور‌ها و بیداری اسلامی اشاره کرد و افزود: ثبیت قدرت ایران در منطقه، ما را تبدیل به یک قدرت بین المللی خواهد کرد و این مسئله کاملاً به ضرر ایالات متحده است.

سردار جوانی یادآور شد: سیر نهادینه شدن قدرت منطقه‌ای ایران و بیداری اسلامی, اکنون پس از گذشت ۵۰۰ سال در حال شکل گیری است.

وی تأکید کرد: آمریکا به هر دری می‌زند تا مانع از سقوط حکومت‌های فاسد و وابسته‌ای همچون عربستان، قطر، اردن و کویت شود چراکه با سقوط این کشور‌ها پایگاه‌های نظامی خود در منطقه را از دست خواهد داد.

دکتر جوانی عنوان کرد: امریکا برای حفظ حضور خود و تسلط در منطقه خاورمیانه، به دنبال ایجاد فشار بر محور مقاومت در منطقه است.

وی گفت: امروز ایران به برکت انقلاب اسلامی دارای دو حوزه نفوذ راهبردی و استراتژیک در منطقه، یکی حوزه نفوذ راهبردی در بحثبیداری اسلامی و دیگری حوزه نفوذ استراتژیک در بحثمقاومت در منطقه و بازشدن ژئوپلوتیک ایران است. هدف راهبردی امریکا این است که قدرت ایران تثبیت نشود.

وی با اشاره به حمایت و هدایت امریکایی‌ها از گروه‌های تکفیری و بعثی در عراق، عنوان کرد: امریکایی‌ها با استفاده از نارضایتی اهل تسنن عراق و با پیوند تفکیری‌ها و بعثی‌ها به دنبال ایجاد بحران در عراق و روند سیاسی این کشور هستند.

مشاور نمایندگی ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه دولت کنونی عراق از عوامل تثبت کننده قدرت ایران در منطقه است، تصریح کرد: امریکا با وجود تفاوت ماهیتی دو گروه تکفیری و بعثی، آن‌ها را به هم پیوند داد تا با کنار زدن دولت نور المالکی و همسو نکردن عراق با ایران، مانع از هم افزایی و تثبیت قدرت ایران در منطقه شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عده‌ای در کشور با ارائه تحلیل‌های نادرست از تحولات عراق، به دنبال ایجاد اخلال در نظام محاسباتی در کشور هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز