خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان تاکید کرد:

اقدامات فرهنگی برای ترویج عفاف و حجاب کافی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۷۷۱

افزایش بی بند و باری و بی حجابی در جامعه، نهاد خانواده و پایه‌های نظام اسلامی را سست می کند و برای مقابله با این آفت تنها اقدامات فرهنگی کارساز نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: ترویج بی‌بند و باری و بی‌حجابی در جامعه، نه تنها نهاد خانواده بلکه پایه‌های نظام اسلامی را سست می‌کند، لذا برای مقابله با چنین تهدید بزرگی، نمی‌توان صرفاً به اقدامات فرهنگی محدود شد.
به گزارش ایلنا از اصفهان؛ آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: برای مقابله با مواد مخدر، با افراد معتاد، با این استدلال که باعثترویج این عمل می‌شوند، برخورد قضایی می‌کنیم، حال آنکه بیشترین ضربه به خود مصرف کننده وارد می‌شود، اما در مورد ترویج بی‌حجابی که بیشترین ضربه به فرهنگ و بنیاینجامعه وارد می‌شود، بعضی افراد انجام کارهای فرهنگی را کافی می‌دانند.
عضو مجلس خبرگان رهبری عامل اصلی فروپاشی آندلس را ترویج بی‌حجابی دانست و افزود: اروپا وقتی متوجه شد که آندلس خطر بزرگی برای نابودی قدرت استعماری حکومت‌ها و کلیسا‌هایش است از راه‌های مختلف به تلاش افتاد تا سدی در برابر آن‌ها به وجود آورد.
وی اذعان داشت: مهم‌ترین برنامه‌های سیاسی که در حقیقت خطرناک‌ترین حمله به پیکر قوی و نیرومند جامعه اسلامی آندلس بود، فرستادن عده‌ای از زنان خودفروش از اروپا به آندلس و اختصاص بودجه‌های فراوان برای ترویج فساد و فحشا در این کشور بود.
آیت الله طباطبایی خاطر نشان کرد: بنابراین با روی آوردن جوانان به زنان بی‌حجاب و بدکار حکوت آندلس نیروی پشتوانه خود را به راحتی از دست داد و آن عظمت اسلامی را به راحتی در هم شکست.
وی تأکید کرد: اگر امروز مسؤولان کشور و مردم با این موضوع آگاهانه برخورد نکنند و هوشیار نباشند، دشمن آینده‌ای چون آندلس را برای ایران طراحی کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به آیات و روایات مربوط به حجاب اظهار داشت: از نظر اسلام حجاب فقط اختصاص به زن ندارد بلکه نوعی پرده است که در روابط میان زن و مرد وجود دارد و مانع از گمراهی و خودنمایی و حافظ حرمت و از آداب عفت و حیا است.
وی حجاب را آیینه تمام نمای اقتدا به حضرت زهرا(سلام الله علی‌ها) دانست و بیان داشت: انتظار می‌رود در شهری چون اصفهان که به استناد آمار، ۸۰ درصد مردم دغدغه مذهبی دارند، ترویج فرهنگ حجاب اسلامی از خانواده‌ها شروع شود و مسؤولان نیز به جد پیگیر این موضوع باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز