خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور مالیاتی استان اصفهان:

۵۰ درصد مؤدیان؛ تا پایان تیرماه اظهار نامه های خود را ارائه کنند / / هر شخصی اقدام نکند جریمه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۶۸۵

اولین شرط استفاده از معافیت های مالیاتی تسلیم و ارسال اظهارنامه به اداره مالیات استان اصفهان است که مودیان مالیاتی فقط تا پایان تیرماه برای این کار فرصت دارند.

رئیس سازمان امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه مؤدیان مالیاتی تنها تا ۳۱ تیرماه فرصت دارند نسبت به تسلیم اظهارنامه‌های مالیات سال ۹۲ خود اقدام کنند، اظهار داشت: اظهار نامه الکترونیکی بخشی از خدمات دولت الکترونیک در راستای کاهش مراجعات مردمی و کاغذ بازی در ادارات است که اجرای آن در این سازمان از سال گذشته آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مراد امیری، با بیاان اینکه تا به امروز ۴۸ درصد مؤدیان بخش مشاغل اظهارنامه های مالیاتی خود را تسلیم کرده‌اند، گفت: حدود ۵۰ درصد از مودیان مالیاتی از بخش مشاغل هستند که معاف شده اند.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۱۱۹ قانون پنجم توسعه شرط استفاده از معافیت مالیاتی فقط تسلیم اظهار نامه است و هر شخصی اقدام به این امر نکند مشمول جریمه نیز خواهد شد.

امیری با بیان اینکه مودیان مالیاتی که دفاتری برای ثبت و تنظیم معاملات ندارند، گفت: این افراد باید اظهار نامه خود را به صورت خود اظهاری ارسال کنند.

امیری، با اشاره به اینکه متأسفانه بسیاری از مؤدیان اطلاع کافی مبنی بر اینکه اگر اظهارنامه‌های مالیاتی خود را تحویل ندهند، با چه عواقبی روبرو خواهند شد تاکید کرد: هنوز حدود ۵۰ درصد از مؤدیان اقدام به تسلیم اظهارنامه‌های خود نکرده‌اند و امیدواریم در فرصت‌ زمان باقی مانده با انجام این کار، بتوانند از معافیت های مالیاتی استفاده کنند.

رئیس سازمان امور مالیاتی استان اصفهان تاکید کرد: در صورتی که معاف شدگان، اظهارنامه عملکرد سال ۹۲ خود را ارائه نکنند نمی توانند از معافیت یک میلیون تومانی استفاده کنند و مشمول جریمه خواهند شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان اظهار داشت: مشمولانی که تا سقف یک میلیون تومان مالیات در سال ۹۱ پرداخت کرده اند برای سال مالی ۹۲ با چهار درصد افزایش در پرداخت مالیات روبرو خواهند شد که ۴۰ درصد آن را می توانند به صورت الکترونیکی و بقیه را در ۶ قسط پرداخت کنند.

وی ادامه داد: آن دسته از مودیانی که بین یک تا سه میلیون تومان مالیات در سال ۹۱ پرداخت کرده اند برای سال مالی ۹۲ مشمول ۹ درصد افزایش مالیات می شوند و مودیانی که از سه میلیون تومان به بالا مالیات پرداخت کرده اند، با ۱۴ درصد افزایش مالیات روبرو خواهند شد.

امیری با بیان اینکه در دسته دوم ۹۵ درصد اظهارنامه ها پذیرفته و ۵ درصد آن به صورت نمونه بررسی می شود، افزود: برای دسته سوم مودیان نیز حدود ۹۲ درصد اظهارنامه ها پذیرفته شده و ۸ درصد آن به عنوان نمونه بررسی می شود.

وی یادآور شد: مودیان می توانند با مراجعه به پورتال www. tax. gov. ir اظهارنامه عملکرد سال ۹۲ خود را ارائه کنند.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه حدود ۴۸ درصد افرادی که از سال قبل تاکنون اقدام به ارسال اظهار نامه های مالیاتی خود کرده بودند مشمول مالیات نشده اند افزود: افرادی که در نظام مالیات بر ارزش افزوده اقدام به صدور فاکتورهای صوری می کنند شناسایی خواهند شد.

وی گفت: در سال جاری مودیان بعد از ثبت نام الکترونیکی نیاز به حضور برای تسلیم اظهارنامه خود ندارند و بعد از ثبت نام، گرفتن کد رهگیری به معنای تحویل اظهارنامه است.

وی همچنین در خصوص قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: در این قانون قرار نیست تولیدکنندگان از جیب خود مالیاتی بپردازند و این مصرف‌کننده است که باید ۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده اجناس را در هنگام خرید بپردازد.

رئیس سازمان امور مالیاتی استان اصفهان همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص درست کردن فاکتورهای صوری از سوی برخی مودیان به عنوان اعتبارنامه های مالیاتی ارزش افزوده، بیان داشت: فاکتورهای صوری و یا غیرواقعی، معامله نمی شوند. متاسفانه در نظام مالیات بر ارزش افزوده برخی افراد آن را تحت عنوان اعتبارنامه برای اداره مالیات ارسال می کنند.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد با عنوان شرکت های کاغذی با فریب مودیان مالیاتی به آنها عنوان می کنند با تهیه فاکتورهای در قالب معاملات غیرواقعی موجب فرارشان از پرداخت مالیات می شوند که این موجب مشکلاتی برای سیستم مالیاتی کشور می شود.

وی تصریح کرد: مودیان مالیاتی فریب شرکت های حسابرسی صوری و کاغذی را نخورند چرا که همکاران مالیاتی به طور قطع فاکتورهای واقعی از غیر واقعی را تشخیص می دهند.

امیری درباره نحوه هزینه مالیات های شهروندان نیز اظهار داشت: بخشی از نحوه صرف مالیات در امور عمرانی است که در اختیار شهرداری ها، دهیاری ها و… قرار می گیرد. برای نمونه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده برای متروی اصفهان به شهرداری اعطا شد. البته بخش دیگری از ارقام مالیاتی نیز باید به خزانه کل کشور واریز شود.

امیری درباره اعتراضات صنفی اخیر اصفهان درباره بحثمالیات بر ارزش افزوده گفت: این نوع مالیات اصلا زیانی به تولید کننده و فروشنده نمی رساند چرا که از خریدار کالا دریافت می شود. این مالیات در جهان برای کمک به تولید است به طوریکه میزان نقدینگی تولید کننده و فروشنده را افزایش می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز