خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری استان اصفهان:

اصفهان رتبه اول کشوری را در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد دارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۹۷۶

در حال حاضر ۶۰۰ نفر زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان اصفهان نیازمند کمک‌های خیرین برای هستند که برای این کاربه ۶۰۰ میلیار ریال اعتیار نیاز است.

رییس کل دادگستری استان اصفهان در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد که به همت ستاد دیه استان و با حضور مسؤولان، خیرین و جمعی از عموم برگزار شد، گفت: سال گذشته ستاد دیه استان با اخذ رضایت از شکات، کمکهای مالی دولت و همت بلند خیرین که مبلغی بالغ بر ۵۱۲ میلیارد ریال بود توانست زمینه آزادی ۵۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم سازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، احمد خسروی وفا افزود: با این اقدام بزرگ استان اصفهان رتبه اول کشوری را در این زمینه به خود اختصاص داد و برگ زرین دیگری را در تاریخ پر افتخارش به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: ستاد دیه استان از بدو تأسیس تاکنون چهار هزار زندانی جرایم غیر عمد را آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های‌شان برگردانده است.

رییس کل دادگستری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰۰ نفر زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان چشم امید به نتیجه این جشن دارند اظهار داشت: برای آزادی این تعداد مبلغ ۶۰۰ میلیار ریال نیاز است.

در این مراسم یساقی، نائب رییس هیأت مدیره ستاد دیه کشور، بر رعایت قانون و نظامات دولتی تأکید و گفت: باید با همکاری دستگاه‌ها و با تلاش و عزم جدی به سمتی پیش رویم که هر ساله شاهد کاهش آمار جرایم باشیم.

وی با اشاره به حدیثی از مولای متقیان حضرت علی(ع) که عدل بهتر از احسان است، افزود: قطعاً خیرین و نیکوکاران همواره برای مرهم زخم‌ها و روشن سازی خانه تاریک نیازمندان آماده و پیشگامند اما افزون بر این کمک‌ها باید ترویج قانونگرایی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز