خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم مبارکه در مجلس:

توجه به مشکلات مهارتی از موضوعات قابل توجه نمایندگان مجلس است

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۸۴۶

توسعه بخش غیردولتی و توجه به مشکلات مهارتی کشور از موضوعات قابل توجه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم شهرستان در مجلس در آستانه فرا رسیدن هفته مهارت و در دردیدار با مدیران فنی حرفه ای استان اصفهان با اشاره به اینکه ظرفیت های شغلی زیادی به واسطه صنعتی بودن اصفهان وجود دارد اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های آموزشی دولتی، بایستی آموزشگاه های آزاد نیزبرای توانمند سازی و ارائه آموزش های مهارتی به کارگران حضور پررنگ تری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علی ایرانپور، ادامه داد: نمایندگان ازطرحهای حمایتی حوزه های دولتی و غیردولتی ارائه شده در مجلس توسط سازمان دفاع خواهند کرد.

وی بیان داشت: با تلاشهای بی شائبه مدیریت و تعاملات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین ریاست سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور را با مجلس از نقاط برجسته ای است که این وزارت خانه و عاملی بر توجه ویژه نمایندگان مردم در مجلس است.

رئیس مرکزفنی و حرفه ای شهرستان مبارکه اظهار داشت: با هماهنگی های صورت گرفته و با هدف تشریح فعالیت ها و کارکردهای آموزش های مهارتی در بخش دولتی و غیردولتی و در آستانه گرامیداشت هفته مهارت نشست مشترک موسسین، مدیران آموزشگاه های آزاد و کارکنان مرکز با نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

اصغر ایرانپور، در ادامه با اشاره به ظرفیت های آموزشی منطقه، قابلیت های اقتصادی و فرصت های شغلی مطالبی را مطرح و سپس به چالشهای موجود و پیش روی مهارت آموزی پرداخت.

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان اصفهان ضمن قدردانی از حمایتهای دکتر ایرانپور از طرحها و لوایح ارائه گردیده مربوط به سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در مجلس به تشریح فعالیت های سازمان در ایجاد فرصت های شغلی و تعدیل نرخ بیکاری مطالبی را عنوان کرد.

جلالی در ادامه از نماینده شهرستان جهت تجدیدنظر در توزیع اعتبار فصل آموزشی کشور در سال ۱۳۹۳ و اهمیت به بخش آموزش های فنی وحرفه ای خواستار توجه ویژه به این حوزه مهم شد.

وی با برشمردن چالشهای ناشی از کم توجهی به حوزه مهارت آموزی کشور و حرکت های پرشتاب کشورهای تراز اول اقتصادی با استفاده از نسخه آماده سازی نیروی کار از دالان مهارت آموزی، راهکار تعدیل نرخ بیکاری در کشور بخصوص در شرایط فعلی را توجه به گسترش آموزشهای فنی وحرفه ای دانست.

وی در بخش دیگری از سخنانش نحوه ارائه آموزش های تولید محور را تشریح کرد و گفت: با حمایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اینگونه آموزشها می تواند در قالب مدل های رشد و انکیباتوری باعثایجاد، تثبیت و استمرار شغل جوانان جویای بکار شود.

گفتنی است در پایان این نشست با اهدا لوح تقدیر از تعدادی مدیران آموزشگاه های آزاد تقدیر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز