خبرگزاری کار ایران

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان:

برای اصلاح تعرفه‌های درمانی و حل مساله زیرمیزی به عزم ملی مسئولان نیاز است

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۵۶۳

طرح‌های جدی برای اجرای نظام ارجاع در اصفهان شامل ۲۴ ساعته شدن خدمات درمانی پلی کلینیک فلاورجان، تبدیل درمانگاه شماره ۴ در پیشگیری از بیماری‌های دیابت و فشار خون و اجرای طرح موبایل کلینیک توسط مدیریت درمان استان است.

مدیردرمان تامین اجتماعی اصفهان با اشاره به بیش از ۳ میلیون جمعیت بیمه شده استان به جز بیمه شدگان منطقه کاشان گفت: بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علی اعتصام‌پور، در جلسه شورای شهر اصفهان؛ خواستار همکاری شورای شهر و شهرداری در اجرای پروژه احداثبیمارستان پیشرفته و فوق تخصصی با امکانات ویژه رفاهی برای بیماران شد و ادامه داد: در این بیمارستان بخش‌های ویژه جراحی قلب درجهت افزایش خدمات درمانی متناسب با نیاز و شأن بیمه شدگان و شهروندان درنظر گرفته شده است که زمین واگذارشده از مطالبات مدیریت درمان استان از شهرداری است.

وی در خصوص خدمات دندانپزشکی اظهار داشت: دو درمانگاه دندانپزشکی حضرت ولی عصر و درمانگاه دندانپزشکی واقع در پلی کلینیک شهید کمال‌پور درحال ارائه خدمات تخصصی دندانپزشکی به بیمه شدگان هستند و سایر مراکز درمانگاهی و بیمارستانی در استان نیز دارای دندانپزشکی هستند. به علاوه در صددیم در آینده نزدیک خدمات دندانپزشکی درمانگاه شماره ۲ رانیز از لحاظ کمی و کیفی افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه خدمات درمانی در مراکز درمانی ملکی رایگان است، برعزم ملی مسوولین در اصلاح تعرفه‌های درمانی جهت حل مساله زیرمیزی تاکید کرد و گفت: درسطح استان نیز باید این مسئله توسط مسئولان استان مورد پیگیری قرار گیرد.

مدیر درمان استان اصفهان در خصوص اجرای نظام ارجاع نیز، ۲۴ ساعته شدن خدمات درمانی پلی کلینیک فلاورجان، رویکردجدید درمانگاه شماره ۴ در پیشگیری از بیماری‌های دیابت و فشار خون را در همین راستا مهم دانست و از اجرای طرح موبایل کلینیک توسط مدیریت درمان استان خبر داد.

اعتصام‌پور در تبیین این طرح افزود: با اعزام متخصصین به درمانگاههای تامین اجتماعی خارج از استان، بیماران نیازمند به خدمات تشخیصی که قبلا توسط پزشکان درمانگاه‌ها شناسایی شده‌اند معاینه و درمان شده و در صورت لزوم به خدمات بستری به بیمارستان‌های ملکی اعزام می‌شوند.

وی با برشمردن ۳ بیمارستان دکتر شریعتی، دکترغرضی وحضرت فاطمه الزهرا(س) نجف آباد با ۸۷۶ تخت مصوب و ۲۶ درمانگاه وپلی کلینیک به عنوان مراکز ملکی تأمین اجتماعی دراستان گفت: تا پایان سال ۹۲بیش از ۵۶۸ میلیارد و ۸۱ میلیون تومان هزینه درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی استان شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان افزود: در بخش درمان غیرمستقیم نیز که شامل مراکز تشخیصی و درمانی طرف قرارداد با تأمین اجتماعی در استان اصفهان می‌‎شود، برای خرید خدمات تشخیصی و درمانی مورد نیاز بیمه‏‌شدگان محترم با بیش از ۴۴۰۰ مرکز درمانی اعم از پزشکان عمومی و متخصص، دندانپزشک، داروخانه، مراکز پاراکلینیکی، بیمارستان‌های خصوصی و دولتی، دی‎کلینیک، مراکز اورژانس و زایشگاه، سنگ شکن و دیالیز اقدام به عقد قرارداد کرده است.

اعتصام‌پور، با اشاره به پروژه‌های در در دست اقدام در استان از جمله اجرای فازهای اول و دوم اورژانس بیمارستان دکتر شریعتی، گسترش و نوسازی اورژانس بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) نجف آباد، احداثپلی کلینیک‌های تخصصی بیمارستان دکتر غرضی و نجف آباد، افتتاح قریب الوقوع درمانگاه شماره ۴(اعلمی هرندی) با رویکرد پیشگیری از بیماریهای دیابت و فشار خون و احداثدرمانگاه جدید رهنان از کلنگ زنی و آغاز احداثدرمانگاه تیران و کرون بامشارکت خیرین منطقه و همکاری صمیمانه شهرداری این شهرخبر داد و خدمات آینده این مرکز را در حل مشکلات درمانی مردم این شهر و مناطق مجاور موثر دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز