خبرگزاری کار ایران

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان:

تربیت مدیران آینده نظام در یک برنامه ۶ ساله با اجرای طرح آیه‌های تمدن

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۲۲۷

طرح آیه‌های تمدن به منظور تربیت مدیران آینده نظام در یک برنامه ۶ ساله برای پایه‌های هفتم تا پیش‌دانشگاهی طراحی شده است که در سال تحصیلی جدید، ۶ هزار نفردر این طرح تحت پوشش قرار می گیرند.

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان، با بیان اینکه طرح آیه‌های تمدن با هدف شناسایی و ارتقای تحصیلی و بصیرتی دانش‌آموزان هم‌طراز انقلاب اسلامی و تربیت مدیران آینده نظام در یک برنامه ۶ ساله برای پایه‌های هفتم تا پیش‌دانشگاهی طراحی شده است، افزود: دانش‌آموزان عضو این طرح، پس از دوره دبیرستان با کسب رتبه‌های بر‌تر در دانشگاه‌های مرجع پذیرفته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سروان پاسدار روح ا… قاسمی، با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید، ۶ هزار نفر در یک برنامه ۶ ساله تحت پوشش طرح آیه‌های تمدن قرار می‌گیرند، در ادامه پیرامون اردوهای طرح ولایت گفت: طرح یاوران ولایت پیشگامان و طرح یاوران شهید فهمیده پویندگان بسیج دانش آموزی اصفهان در راستای تربیت کادر انقلابی، مومن، بصیر و توانمند برای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی، تهیه و در حال اجرا است.

وی افزود: طرح یاوران ولایت پیشگامان بسیج دانش‌آموزی در قالب ۲ دوره مجزا ویژه خواهران و برادران بسیجی به منظور تربیت دانش آموزان بسیجی جهت تصدی مسوولیت واحدهای بسیج دانش‌آموزی پیشگامان طرح‌ریزی شده و دانش آموزان در طول دوره، مباحثآموزشی، فرهنگی، تربیتی و مهارتی را فرا می‌گیرند و در طول سال تحصیلی در واحد مقاومت، پیاده‌سازی می‌کنند.

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان تصریح کرد: ‌ این ۲ دوره از تاریخ ۱۱ تا ۱۴ مردادماه سال جاری برای ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزانِ خواهرِ پایه دوم از مقطع متوسطه دوم و از تاریخ ۱۵ تا ۱۸ مرداد برای ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان برادر که هر کدام از یکی از واحدهای بسیج پیشگام سراسر استان هستند، ‌ در اردوگاه شهید بهشتی شهر اصفهان به صورت متمرکز و شبانه‌روزی برگزار می‌شود.

وی به برگزاری دوره طرح یاوران ولایت ویژه دانش‌آموزان بسیجی تیزهوش نیز اشاره و ادامه داد: این دوره برای ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان مقطع متوسطه دوم، برنامه‌ریزی شده و در اردوگاه شهید بهشتی شهر اصفهان برگزار می‌شود.

قاسمی هدف از برگزاری دوره مذکور را تقویت بنیه دینی و انقلابی دانش‌آموزان و ضرورت عمق‌بخشی به فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی در مدارس خاص‌ عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان در این دوره، به مدت ۳ روز از تاریخ ۲۲ تا ۲۴ مردادماه مباحثی را برای فعال‌سازی واحد بسیج فرا می‌گیرند.

وی با اشاره به دوره آموزش یاوران شهید فهمیده اظهار کرد: این دوره آموزشی با هدف آموزش دانش‌آموزان بسیجی پایه هشتم از مقطع متوسطه اول به منظور تصدی جانشین واحدهای بسیج پویندگان برگزار می‌شود.

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: دوره مذکور به مدت ۲ شبانه روز در اردوگاه شهدای درچه در دو دوره ۲۶۰ نفره برای دانش‌آموزان بسیجی برادر از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ مرداد و در دو دوره ۲۶۰ نفره برای دانش‌آموزان بسیجی خواهر از تاریخ یک تا ۴ شهریور برگزار و مباحثآموزشی، فرهنگی، تربیتی و مهارتی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

قاسمی، با اشاره به برگزاری دوره آموزش مقدماتی سرگروه‌های شجره طیبه صالحین اظهار داشت: ‌این دوره ویژه معلمان بسیجی مدارس ابتدایی واحدهای بسیج اُمیدان در قالب ۳ دوره مجزا برای ۷۵۰ نفر برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: ‌ هدف از برگزاری این ۳ دوره، شناسایی و آموزش سرگروه‌های شجره طیبه صالحین به منظور ارتقای توانمندی‌های مدیریتی و تربیتی آن‌ها است و این معلمان بسیجی پس از گذراندن دوره مذکور در واحدهای بسیج اُمیدان، نسبت به راه‌اندازی حلقه‌های صالحین ویژه دانش‌آموزان ابتدایی اقدام می‌کنند.

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به برگزاری دوره آموزشی ارتقای مهارت‌های تخصصی شورای حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی، گفت: این دوره با هدف توانمندسازی و به‌روز رسانی سطح مدیریت تخصصی شورای حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی ۵۹ گانه استان برگزار می‌شود.

قاسمی افزود: ‌ این دوره در قالب دو دوره مجزا در تاریخ ۱۸ و ۲۵ شهریور به مدت یک روز برگزار می‌شود و اعضای شورای حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی به مدت یک‌سال، در حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی از طریق ارتباط و تعامل سازنده با زیر مجموعه‌های خود در واحدهای بسیج مدارس فعالیت می‌کنند.

اعزام ۵۰هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور در سال تحصیلی جدید

وی با اشاره به اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی، اظهارداشت: در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ حدود ۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزان پایه دوم از مقطع متوسطه دوم، با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و مقابله با جنگ نرم دشمن به منظور بازدید و آشنایی با مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس و رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان غیور از ۱۵ مهرماه به مناطق جنوب کشور اعزام می‌شوند.

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان تصریح کرد: ‌در تابستان سال جاری، تعداد ۱۰ هزار نفر از دانش‌آموزان بسیجی در قالب اردوهای یک‌روزه جهادی با هدف کمک به مناطق محروم مانند برداشت محصول، آفت زدایی از باغ‌ها و مزارع، بازدید از مراکز علمی و حرفه آموزی اعزام شدند و این برنامه، همچنان در حال برگزاری است.

قاسمی به طرح حفظ قرآن کریم اشاره کرد و گفت: سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، نسبت به برگزاری طرح حفظ جزء سی‌ام، یکم و دوم قرآن کریم و حفظ موضوعی ۱۲۰ آیه از قرآن کریم برای دانش‌آموزان بسیجی در ۳ سطح امیدان، پویندگان و پیشگامان به استعداد ۱۶ هزار نفر در بقاع متبرکه امامزادگان در سراسر استان اقدام کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز