خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان اعلام کرد:

معاون اول رئیس جمهور اول شهریور ماه به اصفهان سفر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۱۵۰

مشکلات زیست محیطی و مسئله آب استان اصفهان در سفر اسحاق جهانگیری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

استاندار اصفهان در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه کمک خواهد کرد تا خبرنگاران، واقعیت ها را نوشته و اخبار واقعی را به مردم منتقل کنند، گفت: به نفع مردم و استان نیست که مسائل حاشیه ای را تبدیل به متن کرده و به آن دامن بزنیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپور از قداست قلم و کلام خبرنگار سخن به میان آورد و اظهار داشت: بنده به عنوان یک مسئول نباید تا قبل از اتمام اطلاعاتم نسبت به مسائل اظهار نظر نموده و اطلاع رسانی کنم و خبرنگاران نیز باید اطلاعات دقیق را منتشر کند.

استاندار اصفهان از سفر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آب، به این استان خبر داد و اعلام کرد: معاون اول رئیس جمهور سوم و چهارم شهریور ماه سال جاری به اصفهان سفر و ضمن افتتاح چند طرح و پروژه بزرگ در جلسات شورای اداری و شورای برنامه ریزی استان شرکت خواهد کرد.

وی درخصوص طرح های قابل بهره برداری در این سفر افزود: چند طرح فولاد مبارکه و طرح های شهری از جمله برنامه های این سفر است و احتمال بازدید از ورزشگاه نقش جهان و مترو نیز وجود دارد.

زرگرپور تصریح کرد: با توجه به جایگاه مسئولیتی جهانگیری در دولت و سمت وی در منصب ریاست شورای عالی آب کشور، باید از حضور وی در حل مشکلات استان استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: مشکلات زیست محیطی و مسئله آب استان اصفهان در این سفر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در ۱۰ ماه گذشته طی ۳ جلسه با معاون اول رئیس جمهور مسائل استان را مورد بحثقرار داده‌ایم، تأکید کرد: با حضور وی در استان، این مسائل ملموس تر شده و روند حل آن تسریع خواهد شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بنا بر اعلام وزارت نیرو آب اصفهان و کرمان در وضعیت قرمز قرار دارد، تأکید کرد: این وضعیت به دلیل ناکافی بودن سامانه انتقال آب برای اصفهان بوجود آمده است.

وی افزود: احداثتونل و تصفیه خانه و اجرای طرح های انتقال آب می تواند این مشکل را حل نموده و باعثشود وضعیت آب اصفهان در حالت زرد یا سبز قرار گیرد.

زرگرپور یادآور شد: احداثتونل گلاب۲، شش ماه پیش به دلیل نداشتن مجوز زیست محیطی، عدم وجود منابع اطلاعاتی طرح در تهران و فقدان مصوبه وزارت نیرو توسط وزیر نیرو متوقف شد تا بررسی های کارشناسی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه طی جلسه‌ای ۳ ساعته با وزیر نیرو، مستندات طرح را ارائه دادیم، افزود: ظرف مدت یکماه مصوبه وزارت نیرو نیز اخذ شد.

استاندار اصفهان ادامه داد: دریافت مجوز زیست محیطی نیز که برای همه طرح های بزرگ مطرح است، دو هفته پیش انجام شد و در حال حاضر منتظر دستور برای ادامه فعالیت در تونل گلاب ۲ هستیم.

وی تأکید کرد: وزیر نیرو در تاریخ ۱۹/۱ / ۱۳۹۳ در صحبت هایی که از صداو سیمای جمهوری اسلامی پخش شد اعلام کردند، تونل گلاب ۲ را اجرایی می داند و بارها نیز در مصاحبه ها و جلسات این مسئله را مطرح کردند.

زرگرپور تشریح کرد: طرح آبرسانی تونل گلاب ۲ به طول ۱۷ کیلومتر و با هدف انتقال آب از منطقه بالادست زاینده رود به اصفهان به اجرا گذاشته شده است و تونل های گلاب ۱ و ۲ در محدوده این استان قرار دارد.

وی درخصوص موضوعات اخیر پیرامون سفر وزیر نیرو و شایعات شکل گرفته درباره دستور توقف تونل گلاب ادامه داد: این طرح شش ماه پیش متوقف شده بود.

استاندار اصفهان تشریح کرد: تونل گلاب ۲ دارای ۴ جبهه کاری می باشد که ۳ جبهه کاری آن کاملا متوقف بوده و تنها در نیمی از جبهه کاری چهارم، تنها صرف حفاظت از تونل و به دلیل ریزش آن فعالیت صورت گرفته است.

وی افزود: وزیر نیرو تصور کردند این طرح در دست انجام است درحالی که تنها ۱۵ درصد از طرح تونل گلاب۲ فعال بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز