خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان دردیدار با معاون بان کی مون تاکید کرد:

متأسفانه کارنامه سازمان ملل در مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی قابل قبول نیست

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۷۲۷

هدف از سفر والری آموس ایجاد فرصتی برای توجه به تجربیات قابل توجه ایران در مدیریت بلایا، واکنش بشردوستانه و ترغیب ایران به مشارکت در مباحثمربوط به آینده کمک‌های بشردوستانه است.

زرگرپور ضمن انتقاد شدید از عملکرد سازمان ملل و مجامع بین المللی در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار داشت: متأسفانه سازمان ملل، کارنامه قابل قبولی در این زمینه از خود نشان نداده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه که با هدف توسعه همکاری‌ها میان ایران و سازمان ملل در حوزه کمک‌های بشردوستانه به ایران سفر کرده، با رسول زرگرپور استاندار اصفهان دیدار و گفتگو کرد.

سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هدف از سفر والری آموس ایجاد فرصتی برای توجه به تجربیات قابل توجه ایران در مدیریت بلایا، واکنش بشردوستانه و ترغیب ایران به مشارکت در مباحثمربوط به آینده کمک‌های بشردوستانه است.»

استاندار اصفهان در این دیدار اذعان داشت: به اعتقاد مردم ایران و تمام آزادگان جهان، متأسفانه کارنامه سازمان ملل در مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی قابل قبول نیست.

وی افزود: با توجه به مسئولیت خانم والری آموس در سازمان ملل، انتظار می‌رفت قبل از کشته و زخمی شدن حدود ۱۲هزار نفر از مردم غزه توسط صهیونیست‌ها، ‌ سازمان ملل موضع گیری قاطعی داشته باشد.

زرگرپور تصریح کرد: انتظار مردم این بود که در نخستین روز‌ها توسط شورای امنیت، دبیر کل سازمان ملل و سرکارعالی

ضمن موضع گیری مناسب، اقدام عملی صورت می‌پذیرفت.

وی اعلام موضع سازمان ملل در زمانی که شرایط شکست دولت اسرائیل فراهم شده و سایر سازمانهای بین المللی موضع‌گیری کردند را بسیار دیر دانست.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ما هیچ امیدی به کسانی که شعارشان در خصوص حقوق بشر بلند است، نداشتیم، ‌ افزود: ولی سازمان ملل از نظر ما در این زمینه متفاوت است.

وی یادآور شد: فراهم نشدن تسهیلات برای مردم مظلوم غزه و مهم‌تر از آن باز نشدن هیچ راه ارتباطی برای کشورهایی مثل ایران جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه، ‌ مسئله‌ای نگران کننده است.

زرگرپور با اشاره به اینکه مردم ما کمک‌های دارویی و غذایی فراوانی را برای مردم غزه جمع‌آوری کردند، ابراز تأسف کرد که امکان ارسال این کمک‌ها فراهم نشد.

والری آموس نیز در این دیدار اظهار داشت: سازمان ملل با حساسیت زیاد و هراس و واهمه مسائل غزه بویژه در برخورد با زنان و کودکان را مشاهده کرده است.

وی با بیان اینکه تعدادی از نمایندگان سازمان ملل در غزه مورد حمله قرار گرفتند، ابراز تأسف کرد که تعدادی از مدارس غزه که مناطق امن به شمار می‌رفت نیز هدف بمباران قرار گرفت.

معاون دبیرکل سازمان ملل نکته حائز اهمیت را پیگیری مداوم خروج از تحریم‌ها و شکستن محاصره غزه و مشکلات مردم آن عنوان کرد و افزود: نزدیک ۶۷ درصد کمک‌هایی که به مردم منطقه غزه صورت پذیرفت، عمدتا متمرکز و کمک‌های غذایی بود.

وی از تشکیل کمیساریای حقوق بشر در راستای پیگیری مشکلات اطفال و پناهندگان در غزه خبر داد و عنوان کرد: براساس گزارش‌های ارائه شده با گذشت زمان، هر روز اوضاع بد‌تر شده است.

آموس تصریح کرد: در صدد پیاده کردن روندهایی برای ثبات و پایداری آتش بس در منطقه هستیم و امیدواریم این روند‌ها مسائل را عملیاتی‌تر نموده و گام‌های برداشته شده مؤثر واقع شود.

وی ابراز امیدواری کرد؛ مذاکرات در حال انجام در قاهره به یک آتش بس پایدار منجر شود.

استاندار اصفهان در ادامه خواستار انتقال پیام ملت ایران و مردم اصفهان به‌بان کی مون شد و تصریح کرد: گذشته‌ها و کوتاهی صورت گرفته، ‌گذشت و باید به آینده و اقداماتی که می‌توان برای جبران گذشته انجام داد، فکر کرد.

وی پیشنهاد کرد؛ دادگاهی جهت پیگیری جنایات غزه تشکیل شود تا شاید جواب بخشی ازخون‌های ریخته شده در غزه داده شود.

زرگرپور کودک کشی شکل گرفته در غزه را بی‌سابقه خواند و افزود: با توجه به اینکه مردم دنیا در شبکه‌های اجتماعی پیگیر مسئله غزه بودند فکر می‌کنم همه منتظر اقدام قاطع سازمان ملل در این زمینه هستند.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه اظهار داشت: به هر صورت این مسائل تنها در غزه نیست و استاندار اصفهان پاسخ داد: عمق فجایع هیج کجا مانند غزه نیست.

وی در خصوص پیشنهاد استاندار مبنی بر تشکیل دادگاه بین المللی، تصریح کرد: این موضوع در حیطه اختیارات ما نیست و باید با ارجاع آن به شورای امنیت تصمیم گیری در این خصوص را به آنان بسپاریم.

معاون‌بان کی مون خاطر نشان کرد: متاسفانه برای مقابله با اینگونه موارد در شورای امنیت اجماع نظر وجود ندارد وتوافقات سیاسی که مهارکننده و نگهدارنده باشد، به تصویب نمی‌رسد.

وی یادآور شد: در مسئله سوریه پس از سه سال تلاش موفق به ایجاد آرامش شدیم که در صورت همدلی بیشتر شورای امنیت، ‌این آرامش زود‌تر اتفاق می‌افتاد.

ایران، ‌ظرفیت لازم برای مدیریت بحران منطقه‌ای را دارد

استاندار اصفهان در این دیدار به موضوع حوادثطبیعی و سابقه ۱۰ ساله خود به عنوان مسئول حوادثغیرمترقبه کشور اشاره کرد و افزود: تا کنون حوادثبزرگی را در کشور مدیریت کرده‌ام.

وی با بیان اینکه اطلاعات خوبی از شرایط ایران و منطقه و همچنین دنیا در خصوص حوادثطبیعی در دست دارد، عنوان کرد: کشور ما جزء ۱۰ کشور بلاخیز دنیاست و در هر دهه یک زلزله بزرگ درآن اتفاق می‌افتد.

زرگرپور در ادامه از تجربیات خوب ایران طی سال‌های گذشته در این زمینه گفت و اظهار داشت: کشور ایران در مدیریت بحران جزء کشورهای قدرتمند به حساب می‌آید.

وی پیشنهاد داد: با توجه به مسئولیت خانم آموس از این ظرفیت ایران در منطقه استفاده شود.

مدیر ارشد استان تأکید کرد: ایران می‌تواند مرکز منطقه‌ای سازمان ملل برای پیشگیری از حوادثغیر مترقبه باشد.

وی افزود: با توجه به علاقه‌مندی که جهت استفاده از این ظرفیت وجود دارد، مدیریت بحران کشور در تهران می‌تواند اطلاعات جامع تری در این زمینه در اختیار بگذارد.

والری آموس نیز اظهار داشت: متوجه شدم استان اصفهان علاوه بر سهم بزرگی که در تاریخ و تمدن وفرهنگ بشری دارد، سهم مهمی در اقتصاد ایران دارد و مردمان این خطه سخت کوش و پرکار هستند.

وی در خصوص مدیریت بحران و بلایای طبیعی تصریح کرد: از این موضوع استقبال می‌کنیم و قطعا ملاقاتی در تهران با مسئولین مربوطه در این زمینه خواهیم داشت.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه عنوان کرد: از آموزه‌های ایران در خصوص بلایای طبیعی استقبال می‌کنیم و در این خصوص یادداشت تفاهمی نیز در گذشته امضا شده است.

وی ابراز امیدواری کرد این همراهی و همکاری تداوم یابد و در ماه آینده تقویت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز