خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان:

سرمایه‌گذاری در تأمین مواد اولیه جزء اولویت‌های شرکت ذوب آهن اصفهان است

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۹۰۸

به دلیل وجود گاز ارزان در کشور، هم‌اکنون تولید فولاد به روش قوس الکتریکی توسعه بیشتری یافته است.

نشست تخصصی کار‌شناسان و مسئولین صنعت کانی‌های فلزی به منظور بررسی ابهامات موجود در صنعت کانی‌های فلزی و فلزات اساسی و چشم‌انداز آتی این صنعت در شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان با بررسی وضعیت استخراج انواع مواد معدنی در کشورهای بزرگ گفت: به‌رغم ظرفیت‌های عظیم معدنی در کشور متاسفانه سرمایه‌گذاری مناسبی در این حوزه صورت نپذیرفته است.

سعد محمدی اظهار داشت: در ایران حدود ۶۵ نوع ماده معدنی با ارزش با قابلیت استخراج و فرآوری و صادرات وجود دارد، اما متاسفانه تنها چند نوع از این مواد در حال حاضر در حال استخراج و فرآوری هستند.

وی ادامه داد: این در حالی است که سرمایه‌گذاری در معادن در حال استخراج نیز کافی نبوده و زنجیره ارزش فرآوری مواد استخراج شده در ایران کامل نیست و از سوی دیگر تکنولوژی استخراج در کشور هم تکنولوژی قدیمی و انرژی بر است.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه نسبت استخراج مواد معدنی نسبت به پتانسیل و ذخایر معدنی در کشور بسیار ناچیز است تصریح کرد: در کشور چین سالانه ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تن زغال‌سنگ استخراج می‌شود در حالی که در ایران تنها ۲ میلیون تن از این ماده معدنی استخراج می‌شود که نسبت به تولید چین بسیار ناچیز است.

وی به عدم وجود برنامه‌ریزی جامع در کشور در حوزه صنایع معدنی اشاره کرد و گفت: واگذاری صنایع استخراج معدنی و صنایع فلزات اساسی در کشور با شیوه مناسبی صورت نپذیرفته است و بهتر بود زنجیره ارزش این صنایع به صورت یکپارچه خصوصی می‌شد، نه اینکه واحد استخراج ماده اصلی جداگانه و فرآوری و تولید فلزات اساسی نیز جداگانه واگذار شود.

سعد محمدی افزود: حال که این واگذاری به این شیوه صورت گرفته است، به صاحبان و سهامداران بزرگ این شرکت‌ها پیشنهاد می‌کنیم که با تفاهم و تعامل با یکدیگر نسبت به یکپارچه‌سازی این زنجیره ارزش اقدام کنند.

وی تولید فولاد به روش کوره بلند را یکی از مزیت‌های کشور عنوان کرد و بیان داشت: به دلیل وجود گاز ارزان در کشور هم‌اکنون تولید فولاد به روش قوس الکتریکی توسعه بیشتری یافته است.

وی با اشاره به برنامه ذوب آهن برای خرید معادن سنگ آهن گفت: سرمایه‌گذاری در تامین مواد اولیه جزو اولویت‌های این شرکت است.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به وضعیت ذوب‌آهن در سال ۹۳ اذعان داشت: خوشبختانه تولید این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد رشد داشته است و زیان انباشته این شرکت در حال حاضر مرتفع و به مرحله سودآوری رسیده است. کارهای افزایش سرمایه از روش تجدید ارزیابی دارایی‌ها نیز در این شرکت در حال انجام است.

.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز