خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان:

مرحله دوم مرمت گنبد مسجد امام اصفهان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۲۱۱

در مرحله دوم مرمت گنبد مسجد امام، به تدریج کاشی‌هایی که در طی ۲۰ سال گذشته تولید و روی گنبد نصب شده بود و اکنون دچار فرسودگی شده جمع آوری و مجددا نصب و مرمت می‌شود.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: مرحله دوم مرمت گنبد مسجد امام اصفهان واقع در میدان امام(ره) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ محسن مصلحی اظهار داشت: مرمت دو ترک از گنبد مسجد امام اصفهان که قرینه ترک‌های مرمت شده پیشین بود، آغاز شد.

وی افزود: در این مرحله به تدریج کاشی‌هایی که در طی ۲۰ سال گذشته تولید و روی گنبد نصب شده بود و اکنون دچار فرسودگی شده جمع آوری و مجددا نصب و مرمت می‌شود.

مصلحی تصریح کرد: قرار است، کاشی‌هایی که فرسودگی ندارند و کارایی نصب مجدد روی گنبد مسجد امام را دارد جداسازی و نصب شود.

وی خاطرنشان کرد: مرمت اصولی ترک‌های گنبد مسجد امام در دستور کار معاونت میراثفرهنگی قرار گرفته است.

مسجد امام اصفهان یا مسجد جامع عباسی یکی از مساجد میدان نقش جهان اصفهان است که در طی دوران صفوی ساخته شد و از بناهای مهم معماری اسلامی ایران به‌شمارمی‌رود. این بنا شاهکاری جاویدان از معماری، کاشی‌کاری و نجاری در قرن یازدهم هجری است. مسجدامام مربوط به دوره صفوی است و در اصفهان، جنوب میدان نقش جهان واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ با شمارهٔ ثبت ۱۰۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز