خبرگزاری کار ایران

امام جمعه اصفهان:

اسرا و آزادگان زینب‌وار از آرمان‌های انقلاب دفاع کردند

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۲۵۷

فاصله گرفتن از روحانیت اسلام را به اسلام آمریکایی تبدیل خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، هم‌زمان با سالگرد بازگشت اولین گروه از اسرا به ایران، در دیدار جمعی از آزادگان به اهمیت و نقش مقاومت آزادگان در حفظ دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس اشاره و خاطر نشان کرد: بی‌شک اجری که خداوند برای اسرا و جانبازان در نظر می‌گیرد، بیش از شهداست.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد اظهار داشت: همه رزمندگان با هدف و نیتی الهی برای دفاع از اسلام و انقلاب به جبهه‌های نبرد رفتند، لیکن افرادی به شهادت رسیدند و امتحان الهی در مورد آن‌ها به پایان رسید و عده‌ای چون شما، هنوز مورد امتحان قرار می‌گیرند و کار سخت‌تری در پیش دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آزادگان برای حفظ دین خود شکنجه‌های بسیاری را تحمل کردند در حالی که اگر به دشمن چراغ سبز نشان می‌دادند و از اسلام و ایران ابراز ناراحتی می‌کردند، دیگر از سختی خبری نبود، بلکه وعده‌های بسیاری به آن‌ها می‌دادند.

وی اجر اسرا را مانند اجر حُر در کربلا دانست که میان فرمانداری و فرمانبری، فرمانبری از سیدالشهدا(ع) را انتخاب کرد و به فیض عظمای شهادت نائل شد.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: حضرت سیدالشهدا(ع) در روز کربلا خبر شهادت هر کس را که می‌شنید خوشحال می‌شد، چون وظیفه‌اش رساندن انسان‌ها به خدا بود و از این که مبادا این افراد شایسته به تردید بیفتند، می‌ترسید.

وی افزود: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) چون از ایمان حضرت ابوالفضل(ع) مطمئن بود، زمانی که خبر شهادت او را شنید، ناراحت شد و گفت: کمرم شکست.

نماینده ولی فقیه در استان، حضرت زینب(س) را الگوی آزادگان دانست و گفت: آزادگان با تأسی به حضرت زینب(س) بعضی حتی بیش از ۱۰ سال در چنگال دشمنان بعثی به سر بردند، دشمنانی که بعضاً شیعه هم بودند و جوانان ما را به بدترین نحو شکنجه می‌کردند.

وی برخی شیعیان عراق را شیعیان بی بصیرت و تربیت نشده معرفی کرد و گفت: برخی شیعیان عراق که از ولایت و حقیقت اسلام بی بهره‌اند، در مقابل شیعیان ایران ایستادند و دست خود را به خون مسلمانان دیگر آغشته کردند، در حالی که بعضاً مراسم‌های عزاداری ائمه(ع) را بهتر و باشکوه‌تر از ما برگزار می‌کنند.

آیت‌الله طباطبایی افزود: اگر از روحانیت فاصله بگیریم، اسلام ما به اسلام آمریکایی بدل خواهد شد و چه بسا ما نیز بی‌بصیرت و کارهایی را انجام دهیم، که به اسلام ضربه وارد کند.

وی در بیان اجر کارهایی که برای خدا انجام می‌شود، به آیه ۶۰ سوره انفال اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه به پاداش کسانی که در راه خدا قدم برمی دارند اشاره می‌کند و آورده است: «وَمَا تُنفِقُواْ مِن شَیْءٍ فِی سَبِیلِ اللّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَأَنتُمْ لاَ تُظْلَمُونَ».

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری آزادگان را به حفظ اجر زحماتشان توصیه کرد و گفت: مبادا بی‌ادبی ما و بی مهری مسئولان و جامعه شما را از راهی که در آن قدم برداشته‌اید، دور و در هدفتان متزلزل کند، چرا که شما برای رضوان الهی سختی‌های بسیاری را تحمل کرده‌اید و بر اساس آیه قرآن اجرتان محفوظ خواهد بود.

وی اظهار داشت: در اصول کافی فصلی به عنوان باب المعارین وجود دارد که تمام روایات مربوط به افرادی است که دین خود را به عاریه دارند، یعنی دینشان قرضی است، مبادا شما از آن دسته باشید و پس از تحمل این همه سختی، اجر خود را ذائل کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز