خبرگزاری کار ایران

از سوی نهادهای نظارتی:

هیچ گزارشی از آلودگی میکروبی و شیمیایی آب شرب اصفهان اعلام نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۷۵۴

در حال حاضر همه دستگاههای نظارتی همچون مراکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی روزانه و بطور مستمر، کیفیت آب شرب اصفهان را رصد می‌کنند که تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر آلودگی میکروبی آب شرب اصفهان از سوی این نهادهای نظارتی اعلام نشده و سالم بودن آب شرب مورد تأیید قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب فاضلاب استان اصفهان در پاسخ به اینکه صنعتی شدن و رشد صنعت در اصفهان و اینکه کارخانه‌ها و صنایع به تصفیه خانه فاضلاب مجهز نیست و اغلب پساب و فاضلاب صنایع بدون هرگونه تصفیه یا تصفیه ناقص، وارد زمینهای کشاورزی و رودخانه می‌شود، باعثشده تا آلاینده‌ها به مرور به آبهای زیرزمینی انتقال یابند، گفت: عالیترین مقام وزارت نیرو تأکید بر کیفیت آب شرب مطابق با استانداردهای تعریف شده دارند و بر این اساس مطمئناً آب شرب تحویلی به مردم دارای استاندارد بهداشت جهانی است و عاری از هرگونه آلودگی میکروبی و شیمیایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، هاشم امینی افزود: در حال حاضر همه دستگاه‌های نظارتی، همچون مراکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی روزانه و بطور مستمر، کیفیت آب شرب اصفهان را رصد می‌کنند که تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر آلودگی میکروبی آب شرب اصفهان از سوی این نهادهای نظارتی اعلام نشده و سالم بودن آب شرب مورد تأیید قرار گرفته است.

وی درخصوص سالم بودن آب چاه‌های جدیدالحفر خاطرنشان ساخت: در سال جاری حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ لیتر از ذخایر منابع زیر زمینی شهر اصفهان وارد مدار شبکه توزیع قرار گرفت که آب این چاه‌ها هم از لحاظ میکروبی و شیمیایی مورد تأیید مراکز ذیصلاح قرار دارد. این در حالی‌ست که بالغ بر ۱۱ هزار لیتر در ثانیه آب شرب ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستای اصفهان از تصفیه خانه باباشیخعلی تأمین می‌شود که کیفیت آب این تصفیه خانه مطابق با استانداردهای بهداشت جهانی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با دادن اطمینان خاطر به مردم از لحاظ کیفی بودن آب شرب عنوان کرد: حداقل کیفیت آب شرب ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا هیچ گونه مشکلی ندارد و کار‌شناسان شرکت آبفا بصورت شبانه روزی موضوع کمیت و کیفیت آب را رصد می‌کنند تا مشترکین محترم احساس آرامش بیشتری داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز