خبرگزاری کار ایران

شهردار فولاد شهر تاکید کرد:

ساخت باغ بانوان در فولاد شهر یک ضرورت اساسی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۷۹۳

همایش شاهنامه خوانی با گویش بختیاری به همت شهرداری فولاد شهر در جهت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و تقویت بن مایه‌های فرهنگ اساطیری و فرهنگ ایران زمین در سالن سینما فرهنگ فولادشهر برگزار شد.

شهردارفولاد شهر در این مراسم با اشاره به اینکه شاهنامه نگاهبان راستین سنت‌های ملی و شناسنامه قوم ایرانی است، اظهار داشت: خوشبختانه شاهنامه خوانی در حال احیا شدن است و این آیین قدیمی نه تنها در روح و فرهنگ ایرانی نخواهد مرد بلکه هر ساله با برپایی همایش‌های شاهنامه خوانی در شهرهای مختلف با شکوه بیشتر برپا شده و تداوم یافته است.

امیری با اشاره به اجرای پروژه‌های فرهنگی در این شهرگفت: در راستای تقویت فرهنگ در این شهر شهرداری اقدام به احداث۳ فرهنگسرا در ۳محله، ۲ ورزشگاه، تکمیل ۲ باب کتابخانه، بهسازی و تکمیل سینما فرهنگ کرده است.

وی با اشاره به نبود مرکزی امن که بتواند پاسخگوی نیازهای فرهنگی، ورزشی و تفریحی بانوان در فولادشهر باشد، تصریح کرد: به همین منظور ایجاد مکانی خاص برای بانوان فولادشهری در قالب فضای سبز شهری که با کاربری اوقات فراغت(تفریحی) به منظور استفاده اختصاصی بانوان باشد، جزو اولویت‌های کاری مدیریت شهری قرار گرفت و در هفته دولت کلنگ آن زده خواهد شد.

امیری همچنین از همراهی و همکاری مردم در جهت توسعه شهر قدردانی کرد و گفت: مردم فهیم و با فرهنگ فولادشهر لیاقت شهری با دارا بودن همهٔ امکانات فرهنگی، ورزشی و تفریحی را دارند.

قنبری، رییس مرکز ایران‌شناسی استان چهار محال بختیاری و استاد دانشگاه فرهنگیان، در ادامه افزود: شاید بدون وجود این اثر بزرگ، بسیاری از عناصر مثبت فرهنگ آبا و اجدادی ما در طوفان حوادثتاریخی نابود می‌شد و اثری از آن‌ها به جا نمی‌ماند.

فردوسی شاعری معتقد و مومن به ولایت معصومین علیهم ‌السلام بود و خود را بنده اهل بیت نبی و ستاینده خاک پای وصی می‌دانست.

گفتنی است شاهنامه خوانی توسط استاد کورش اسدپورٰ شاهنامه خوان پیشکسوت بختیاری، اجرای نقالی توسط هاشمی نقالی خوان جوان کشور، مروری بر زندگی فردوسی و مضمون شاهنامه با سخنرانی دکتر قنبری، رییس مرکز ایران‌شناسی استان چهار محال بختیاری و استاد دانشگاه فرهنگیان، اجرای موسیقی محلی و شاهنامه خوانی کودکان شهر از جمله برنامه‌هایی بود که با استقبال گسترده حضار روبرو شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز