خبرگزاری کار ایران

برای نخستین باردر اصفهان:

میدان امام علی(ع) اصفهان میزبان ورزشکاران زورخانه‌ای و پهلوانی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۸۱۷

ورزش زورخانه‌ای تفاوتی اساسی با سایر ورزش‌ها دارد و آن هم اجرای آیین‌های خاص در این ورزش است. از همین رو این ورزش شایسته ثبت در میراثجهانی بشریت شناخته شد.

دبیر اجلاس و جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس گفت: ورزش زورخانه‌ای که امروزه در بعضی از زورخانه‌ها انجام می‌شود، بازمانده آیینی باستانی است. پهلوانانی که پا به گود زورخانه می‌گذارند نه برای نمایش زور بازو که برای فهم آیین و مرام پهلوانی است که پا به میدان می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مسعود حسین میرزایی، افزود: ورزش زورخانه‌ای تفاوتی اساسی با سایر ورزش‌ها دارد و آن هم اجرای آیین‌های خاص در این ورزش است و از همین رو شایسته ثبت در میراثجهانی بشریت شناخته شد.

وی اظهار داشت: در همین راستا دبیرخانه اجلاس و جشنواره در ایام برگزاری اجلاس و جشنواره برای نخستین بار، بزرگ‌ترین حضور ورزشکاران زورخانه‌ای و پهلوانی را در میدان امام علی(ع) با حضور صد‌ها ورزشکار رشته زورخانه‌ای و پهلوانی از گروه سنی کودک تا کهنسال، مرشدان و پیشکسوتان برگزار می‌کند.

حسین میرزایی برگزاری این برنامه را در راستای پاسداشت و ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای در کنار دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برشمرد.

کلان شهر اصفهان از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه، میزبان اجلاس و جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس با محوریت شهرداری اصفهان خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز