خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور در اصفهان تاکید کرد:

حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان، نیاز امروز ما است

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۴۶۴

اسحاق جهانگیری به منظور شرکت در مراسم رونمایی پنج محصول شرکت‌های دانش بنیان مستقل در شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان از این مکان بازدید کرد.

اسحاق جهانگیری گفت: اقتصاد دانش بنیان که نشأت گرفته از مغز و تفکر انسان است، می‌تواند بهترین جایگزین برای اقتصاد متکی بر نفت باشد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور با همراهی استاندار اصفهان در جریان بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان طی جلسه‌ای شهرک علمی و تحقیقاتی را یک مجموعه بزرگ علمی توصیف کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، اسحاق جهانگیری به منظور شرکت در مراسم رونمایی پنج محصول شرکت‌های دانش بنیان مستقل در شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان از این مکان بازدید کرد.

وی با بیان اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی مجموعه بزرگی است، اظهار داشت: امروز ایرانی راهی جز قرار گرفتن در زمره کشورهای توسعه یافته و یا قرار گرفتن در مسیر توسعه در پیش رو ندارد.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه یک اتفاق می‌تواند در جهت‌گیری و رسیدن به هدف تغییرات عمده ایجاد کند، تصریح کرد: سوق پیدا کردن اقتصاد متکی بر نفت و فرآورده‌های نفتی به سمت اقتصاد دانش بنیان، ‌ یکی از این اتفاق‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: در استان اصفهان به دلیل داشتن نیروهای انسانی توانمند و همچنین ظرفیت و پتانسیل لازم در این زمینه از جمله مراکز دانشگاهی و دانشگاه صنعتی، احداثشهرک علمی و تحقیقاتی با موفقیت همراه است.

جهانگیری یادآور شد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یک نمونه توانسته است در مسیر تحقق توسعه گام بردارد.

وی با تأکید بر اینکه نیاز به کار توسعه‌ای در کشور وجود دارد، عنوان کرد: حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان، نیاز امروز ماست و اصفهان یکی از پایلوت‌ها و مراکز خوب در این زمینه است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: اصفهان از لحاظ مراکز دانشگاهی دارای سابقه خوبی است و ظرفیت خوب دانشجویی نیز به این مزیت افزوده شده است.

وی خاطر نشان کرد: استان اصفهان، ‌اولین استان صنعتی کشور است و می‌تواند در زمینه شهرک علمی و تحقیقاتی و کریدور علم و فناوری فعالیت کند.

جهانگیری تأکید کرد: امروز چاره‌ای جز جایگزین کردن اقتصاد دانش بنیان بجای اقتصاد متکی بر نفت وجود ندارد.

وی با ابراز امیدواری از فعالیت جدی‌تر در این زمینه و حضور پررنگ‌تر در توسعه اقتصاد دانش بنیان، ‌ عنوان کرد: مغز و تفکر انسان‌ها جایگزینی است که تمام شدنی نبوده و قابلیت توسعه فراوان دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز