خبرگزاری کار ایران

با سرمایه‌گذاری ویژه شرکت شهرک‌های صنعتی انجام شد؛

آغاز فعالیت ۳ خوشه کسب و کار جدید در استان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۱۸۰

هم‌اکنون ۷۰ خوشه کسب و کار در استان اصفهان شناسایی شده‌اند که این خوشه‌ها بر اساس مزیت‌های نسبی منطقه‌ای شناسایی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان از آغاز فعالیت سه خوشه کسب و کار جدید در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمد جعفری، خوشه‌های صنعتی را از جمله الگوهای موثر در زمینه ساماندهی صنایع کوچک و متوسط عنوان کرد و گفت: در صورتی که برای توسعه صنایع کوچک و خوشه‌ها برنامه‌ریزی کنیم، نمی‌توانیم از در اختیار دادن خدمات مورد نیاز آن‌ها نظیر خدمات تکنولوژیک، بازاریابی، مالی و… چشم‌ بپوشیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۷۰ خوشه کسب و کار در استان اصفهان شناسایی شده است، افزود: این خوشه‌ها بر اساس مزیت‌های نسبی منطقه‌ای شناسایی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان اظهار داشت: در سال جاری قرارداد سه خوشه کسب و کار کفش اصفهان، گلاب و عرقیات کاشان و نساجی دهق توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان با عاملین توسعه خوشه‌های کسب و کار منعقد شده است.

وی به زمان راه‌اندازی و آغاز فعالیت این خوشه‌ها اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، فرایند اجرایی توسعه این خوشه‌های صنعتی، بین سه تا پنج سال طول می‌کشد.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با تاکید بر اینکه توسعه خوشه‌های صنعتی یکی از وظایف حمایتی شرکت شهرک‌های صنعتی به شمار می‌رود، ادامه داد: خوشه کسب و کار طلای اصفهان، فرش ماشینی کاشان و آران و بیدگل، محصولات پلاستیکی، برزنت و باند و گاز کردآباد اصفهان، حوله‌بافی آدریان خمینی‌شهر، ملحفه‌بافی درچه و خمینی‌شهر، سنگ اصفهان و خوشه کسب و کار آجر اصفهان از خوشه‌های توسعه یافته استان به شمار می‌روند.

خوشه صنعتی مجموعه‌ای از بنگاه‌های تولیدی و خدماتی در یک رشته صنعتی است که با تکیه بر سرمایه‌های قوام یافته اجتماعی در مناطق مختلف جغرافیایی در کنار نهادهای پشتیبان و از طریق روابط می‌ان‌بنگاهی شکل می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز