خبرگزاری کار ایران

معاون آب وزیر نیرو در اصفهان:

امیدواریم با جاری شدن آب درپاییز بستر زاینده رود احیاء شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۱۹۶

تأسیسات آبرسانی در مسیر رودخانه زاینده رود و تصفیه خانه باباشیخعلی از مزیت‌های قابل توجه طرح آبرسانی اصفهان بزرگ است.

معاون آب و آبفا وزیر نیرو در بازدید از مرکز کنترل و تأسیسات آبرسانی اصفهان و مرکز سامانه ارتباط مردمی ۱۲۲ و مدیریت پایش فشار با بیان اینکه قرار گرفتن تأسیسات آبرسانی در مسیر رودخانه زاینده رود و تصفیه خانه باباشیخعلی از مزیت‌های قابل توجه طرح آبرسانی اصفهان بزرگ است، گفت: تجمع تمام عوامل طرح آبرسانی اصفهان بزرگ در محدوده‌ای نزدیک هم از مزیت‌های قابل توجه که موجب گردیده امر آبرسانی با سرعت و سهولت بهتری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رحیم میدانی افزود: انتظار می‌رود در فصل پاییز با جاری شدن آب در بستر زاینده رود سفره‌های زیرزمینی تغذیه شود و آبدهی چاه‌های فلمن و متفرقه هم افزایش یابد تا با تحقق این امر بخشی از مشکلات کم آبی در استان اصفهان کاسته شود.

در ادامه نیز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: عدم جاری شدن زاینده رود موجب کاهش ۳ مترمکعبی جهت تأمین آب شرب شد که پیش بینی می‌شود اگر آب در بستر زاینده رود جاری نگردد در سال آینده جهت تأمین آب شرب با کمبود بیشتری مواجه خواهیم بود.

هاشم امینی ادامه داد: هم اکنون ۶۰۰ الی ۷۰۰ لیتر آب از طریق چاه‌های متفرقه تأمین می‌شود وجود نخواهد داشت این درحالیست که هم اکنون ۱۰ حلقه از چاههای فلمن آبدهی آن‌ها به صفر رسیده است.

وی با اشاره به چگونگی تأمین آب شرب درفصل تابستان در اصفهان گفت: با اعمال مدیریت فشار، نصب شیرهای کنترل فشار، اصلاح رینگ‌های ارتباطی، تقویت نقاط آسیب پذیر و تحویل پایدار از طریق آب منطقه‌ای از عوامل مؤثر در تأمین آب شرب مشترکین استان به رغم محدودیت‌های موجود بوده است.

وی افزود: از طریق سیستم تله متری میزان آب خام ورودی به تصفیه خانه آب توزیع شده، دبی، فشار، میزان کلر، کدورت از محل تصفیه خانه باباشیخعلی، تونل انتقال، خطوط انتقال و شیرخانه‌ها در پهنه ۵۶ شهر مورد کنترل قرار می‌گیرد.

امینی در بازدید معاون آب و آبفا وزارت نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از سامانه ۱۲۲ گفت: این سامانه با عملکرد مثبت و جلب رضایت شهروندان توانسته است علاوه بر پاسخگویی مناسب پی گیری و رفع مشکلات مردمی، اطلاع رسانی قطع آب، و ارائه گزارش‌های مستمر به مدیریت شرکت بانک اطلاعاتی قوی و قابل اتکایی باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در خصوص سامانه نجما و مدیریت پایش فشار افزود: سامانه پایش فشار در راستای هوشمندسازی شبکه توزیع آب که شامل تجهیز و راه اندازی بیش از ۱۳۰ ایستگاه فشارسنج آنلاین در نقاط حساس شبکه توزیع آب شهر اصفهان است.

وی گفت: بیش از این سامانه نجما به عنوان بستر GIS نمایش اطلاعات تأسیسات آب و فاضلاب طراحی و راه اندازی شده بود و هم اکنون این سامانه وظیفه نمایش اطلاعات فشارسنجی را عهده دار است به این ترتیب فشار آب نقاط مختلف کلان شهر اصفهان در ساعات مختلف شبانه روز علاوه بر ثبت و ذخیره سازی در این سامانه قابل نمایش است و در اختیار داشتن اطلاعات فشار شبکه توزیع آب کمک شایانی به مدیریت بهینه توزیع آب تعدیل فشار نقاط ناهمگون و کاهش مصرف و کم شدن هدررفت خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز