خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات تاکید کرد:

اصفهان با پتانسیل بالای انسانی و فنی می‌تواند در بخش فناوری اطلاعات تاثیرگذار باشد

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۷۸۶

تسهیلات دولت در بخش فناوری اطلاعات، شامل واگذاری اختیارات بیشتر به شرکت‌های شناسنامه دار همچنین ارائه اینترنت ارزان قیمت به شرکت‌ها تا ۳۵ در صد تخفیف و به مردم تا ۲۰ در صد تخفیف است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درجلسه فعالان بخش فناوری اطلاعات در اصفهان با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه کشور محسوب می‌شود، گفت: از بخش خصوصی می‌خواهیم با توجه به تسهیلات جدید و امکانات جدیدی که فراهم شده وارد عرصه فناوری اطلاعات شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، واعظی با اشاره به اینکه بخش خصوصی و دولت نباید منتظر یکدیگر بمانند، افزود: مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و ریاست محترم جمهوری و مجلس شورای اسلامی معتقدند که فناوری اطلاعات نقش بسیار مهمی در توانمند سازی بخش‌های دیگر و توسعه کشور دارد.

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت در نظر دارد اینترنت ارزان قیمت در اختیار مردم قرار دهد لذا در این زمینه دولت به شرکت‌ها ۳۵ در صد تخفیف و به مردم ۲۰ در صد تخفیف می‌دهد.

وی افزود: همچنین دولت در نظر دارد اختیارات بیشتری به شرکت‌های شناسنامه دارد بدهد و به شرکت‌های که بدون دور زدن قانون بخواهند فعالیت خود را گسترده‌تر کنند، کمک خواهد کرد.

واعظی گفت: ما تعهد داریم که بدون توجه به مسائل سیاسی و جناحی، کشور را به رتبه‌ای که شایسته آن است برگردانیم و معتقدیم اصفهان با توجه به پتانسیل بالای انسانی و فنی ما را در نیل به اهداف کمک و یاری کند.

استاندار اصفهان نیز در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اصفهان با اشاره به اینکه مقرر شده که کریدور علم و فناوری در این استان به مرحله اجرا می‌رسد و در آینده نزدیک نیزبورس کالا در این شهر راه اندازی می‌شود، از وزیر ارتباطات خواست تا همکاری‌های بین این وزارتخانه و استان اصفهان افزایش یابد و گیت اینترنت کشور در اصفهان متمرکز شود.

رسول زرگر‌پور ادامه داد: گرچه پیشرفت استان در این بخش خوب و مطلوب ارزیابی می‌شود ولی امیدواریم شرایط ویژه و امکانات جدیدی در این خصوص پیش بینی شود.

وی با اشاره به مشکلات کمبود آب و آلودگی هوا گفت: محور توسعه استان باید از صنعت و کشاورزی خارج و به سمت محور توسعه خدمات حرکت کند و با توجه به برنامه‌های توسعه استان در بخش خدمات، توسعه فناوری اطلاعات بسیار مهم و ویژه است.

استاندار اصفهان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست کرد، ۲ پروژه ملی در بخش IT، ICT به اصفهان واگذار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز