خبرگزاری کار ایران

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اصفهان:

جذب سرمایه‌ در بانک توسعه تعاون اصفهان ۸۸ درصد رشد داشته است

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۴۶۳

ترویج فرهنگ تعاون یکی از اهداف مهم بانک توسعه تعاون است که باید به آن توجه ویژه شود تا با تکیه بر فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی و حمایت از تعاونی‌های دانش بنیان، اهداف اقتصادی کشور که در اصل ۴۴ قانون اساسی بر آن تأکید شده است، اجرایی شود.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اصفهان با اشاره به اینکه از مهم‌ترین چالش‌های بخش تعاون توسعه نیافتگی آن، دولتی بودن اقتصاد و محدودیت سرمایه‌گذاری در بخش تعاون است گفت: با توجه به این محدودیت‌ها، بخش تعاون با عدم توسعه یافتگی مواجه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمد شیخ‌حسینی افزود: می‌توان با تکیه بر فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و شناساندن بخش تعاون به مردم، تشکیل و حمایت از تعاونی‌های دانش بنیان و توجه دولت و نظام بانکی به سرمایه‌گذاری هدفمند از این چالش‌ها با موفقیت عبور کرد.

وی با بیان اینکه در کشور ما تعاون به‌صورت سنتی دارای قدمت بسیاری است اما با کمال تأسف به‌صورت رسمی مظلوم واقع‌شده است، اظهار داشت: ترویج فرهنگ تعاون یکی از اهداف مهم این بانک است که باید به آن توجه ویژه شود. اصولاً ۷۰ درصد از تسهیلات بانک توسعه تعاون به بخش تعاون و ۳۰ درصد به بخش خصوصی ارائه می‌شود. البته بخش خصوصی هم باید شرایط و ضوابط خاص خود را داشته باشد تا شامل این تسهیلات شود.

وی با اظهار اینکه جذب سرمایه‌گذاری در شعب بانک توسعه تعاون استان اصفهان در سال ۹۳ نسبت به سال گذشته ۸۸ درصد رشد داشته است، بیان داشت: جذب سرمایه‌گذاری دراین بانک در سال ۹۱ نسبت به سال ۹۰،۳۰ درصد رشد داشته، در سال ۹۲،۶۵ درصد و در سال ۹۳،۸۸ درصد رشد داشته است.

شیخ‌حسینی اضافه کرد: همچنین میزان تسهیلات ارائه‌شده در سال ۹۱ برابر ۳۱۲ میلیارد ریال، در سال ۹۲ برابر ۵۹۵ میلیارد ریال و در سال ۹۳ برابر ۸۵۷ میلیارد ریال بوده است که رشدی متناسب با رشد جذب سرمایه‌گذاری داشته است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اصفهان اظهار کرد: تعداد تسهیلات پرداختی این بانک نیز در سال ۹۳ نسبت به سال‌های ۹۱ و ۹۲ رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. علی رغم اینکه تعداد تسهیلات پرداختی به اشخاص حقیقی بیشتر از اشخاص حقوقی بوده است، اما از نظر مبلغ سهم تسهیلات پرداختی به اشخاص حقوقی از حدود ۳۰ درصد در سال ۹۱ به حدود ۴۰ درصد در سال‌های ۹۲ و ۹۳ افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۳ نسبت سال گذشته منابع بانک توسعه تعاون در استان اصفهان ۵۲ درصد رشد، مطالبات غیر جاری ۱۱ درصد کاهش داشته است، برنامه ارائه تسهیلات بانکی نیز ۱۰۰ درصد تحقق‌یافته و بر اساس شاخص‌های ارزیابی عملکرد، استان اصفهان رتبه نخست را در کشور داشته است.

وی بیان داشت: بانک توسعه تعاون که تمامی سهم آن متعلق به دولت است طبق اساسنامه مصوب قوانین پولی و بانکی کشور با رویکرد توسعه‌ای در راستای تحقق سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون از اقتصاد ملی و به‌منظور ارتقاء و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های بخش تعاون در جهت دستیابی به توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی تأسیس‌شده است.

شیخ حسینی افزود: مسؤلان نظام اسلامی و سیستم بانکی باید توجه ویژه‌ای به بخش تعاون داشته باشند و حمایت از آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند. توجهی که مسؤلان ارشد نظام از جمله مقام معظم رهبری و در دهه‌های گذشته شهید بهشتی به بخش تعاون داشتند، بسیاری از مشکلات این بخش را توانست رفع کند.

وی گفت: از مهم‌ترین ویژگی‌های بخش تعاون، مردمی بودن آن است، پس همه مسؤلان و سیستم بانکی کشور باید از این بخش حمایت کنند تا ما بتوانیم با توجه به نیاز بخش تعاونی به امور خود بپردازیم.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اصفهان با بیان اینکه بانک توسعه تعاون یک بانک دولتی تخصصی با سیاست‌های حمایتی است، گفت: اولویت این بانک حمایت از بخش تعاونی است. این بانک به شکل‌های مختلف از بخش‌های غیردولتی با اولویت تعاونی‌ها حمایت می‌کند و این کمک‌ها براساس منابع داخلی، تسهیلاتی را به بخش صنعت و معدن، کشاورزی، خدمات، مسکن و بازرگانی ارائه می‌کند.

شیخ حسینی گفت: هم‌چنین بانک تعاون مانند سایر بانک‌ها خدمات مالی خود از جمله موبایل بانک و… را به اقشار مختلف مردم و تعاونی‌ها ارائه می‌کند. پرداخت تسهیلات دراین بانک مستلزم وجود منابع است و ازب رنامه‌های اصلی این بانک جذب منابع است تا نقدینگی بازار و جامعه را جذب کنیم و براساس اولویت‌ها میان جامعه هدف توزیع کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان اصفهان ۲۸ شعبه و پنج باجه جهت ارائه انواع خدمات بانکی و اعتباری به تعاونگران و همچنین بخش خصوصی و عموم مردم در بخش‌های مختلف اقتصادی ازجمله صنعت، معدن، کشاورزی، مسکن، خدمات و بازرگانی فعالیت می‌کنند.

برگزاری نخستین المپیاد ورزشی بانک توسعه تعاون در اصفهان

شیخ حسینی در خصوص برنامه‌های هفته تعاون، گفت: در این هفته از ۳۸ اتحادیه تجلیل خواهد شد، ضمن اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بانک توسعه تعاون برگزاری اولین المپیاد ورزشی کارکنان بانک توسعه تعاون به میزبانی اصفهان است که با شرکت تمام استان‌های کشور انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: در این المپیاد که برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود ۲۸ کاروان ورزشی و تعداد ۳۵۰ نفر در رشته‌های فوتسال، دوومیدانی، تنیس روی میز و شطرنج شرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: این المپیاد به مدت هفت روز در اردوگاه فرهنگی ورزشی شهید بهشتی واقع در شهر ابریشم برگزار می‌شود و این رقابت‌ها روز ۱۹ شهریور آغاز و تا ۲۶ همین ماه ادامه پیدا می‌کند که در روز افتتاحیه آن، مسؤلان مختلف استانی حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: برنامه‌های ارائه‌شده از سوی بانک توسعه تعاون در استان اصفهان در راستای فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ تعاون در میان مردم و کمک به توسعه تعاون کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز