خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تکیه بر نخبگان و کارآفرینان می‌تواند خاستگاه توسعه ایران باشد

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۰۵۶

درآمد اصلی مالیات دولت از دو قشر کارمند و تولید کننده است و این در حالیست که باید سایر بخش‌ها مشمول مالیات دهی شوند.

رییس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تکیه بر نخبگان و کارآفرینان می‌تواند خاستگاه توسعه ایران باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، «محمد ابراهیم مداحی» در دیدار با هیات نمایندگان اتاق اصفهان و جمعی از فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به تاریخچه موفقیت کشورهایی توسعه یافته گفت: باید نقاط آسیب پذیر تولید برای رفع مشکلات مشخص شود و در صورتی که تولیدکنندگان خروجی فعالیت‌هایشان را به کمیسیون‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام ارایه دهند، در مورد آن‌ها بررسی‌هایی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی از قوانین اجرایی کشور با مشکل مواجه است، گفت: اقتصاد و بورکراسی کشور همواره با مشکلات ساختاری روبروست و همواره با تعویض دولت‌ها دستخوش تغییر می‌شود. اما بخشی از مشکلات اقتصادی نیز به دلیل ساختارهای نادرست است.

وی اظهار داشت: در مبانی نظری اقتصاد ایران مکتب‌هایی لیبرالیزم، سوسیالیزم، اسلام غیره مشاهده می‌شود و این در حالیست که اقتصاد باید یک اهداف مکتب مشخص را دنبال کند.

مداحی با اشاره به تاثیرات نفت در اقتصاد ایران گفت: کودتای ۲۸ مرداد باعثشده نفت از دست انگلیس‌ها به آمریکایی‌ها منتقل شود و انقلاب اسلامی باعثشد که نفت از دست آمریکایی‌ها به دولت منتقل شود و با یک انقلاب دیگر باید نفت را از دست دولت به مردم منتقل کرد که اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ می‌تواند این انقلاب را ممکن سازد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد اقتصاد ایران مالیات پرداخت نمی‌کنند، افزود: درآمد اصلی مالیات دولت از دو قشر کارمند و تولید کننده است و این در حالیست که باید سایر بخش‌ها مشمول مالیات دهی شوند.

وی در بخشی از سخنان خود به بازدید کمیسیون‌های تخصصی مجمع از ۳۱ استان کشور با هدف بررسی ظرفیت‌ها و تبیین اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: تا کنون ۱۰ استان کشور مورد بازدید قرار گرفته است.

«علی مبینی دهکردی»، رییس کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیز در این نشست بوروکراسی، اقتصاد ناکارآمد و عدم توجه به بخش خصوصی را از مشکلات اقتصادی بیان کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز برای رفع مشکلات اقتصادی به میدان آمدند که نتیجه آن ابلاغ اقتصاد مقاومتی بود.

وی تاکید کرد: باید بدون در نظر گرفتن جناح‌ها به توانمندی بخش خصوصی در راستای تحقق سند چشم انداز و اقتصاد مقاومتی کمک کرد.

وی خواستار حضور مردم در عرصه اقتصاد شد و گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند به اهداف اقتصادی دست پیدا کند و حضور مردم بیش از پیش ضرورت دارد.

دهکردی خواستار تقوت بخش خصوصی در عرصه اقتصاد بین الملل شد و گفت: مجمع آماده شنیدن دیدگاه‌های بخش خصوصی برای حضور موفق در عرصه داخل و خارج است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز