خبرگزاری کار ایران

در دیدار مدیر کل زندان ها و دادستان جدید اصفهان مطرح شد:

تعامل با دستگاه قضایی، زمینه سازکاهش جمعیت کیفری است

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۴۶۸

دادستان جدید اصفهان در دیدار با مدیر کل زندان‌ها، بر افزایش تعامل دستگاه قضایی بر هر دو طرف تاکید کرد و دلجویی از زندانیان را باعثافزایش روح و روان و آرامش آنان دانست.

مدیرکل زندان‌های استان، در دیدار با دادستان جدید اصفهان با اشاره به وضعیت موجود زندان‌های استان گفت: اشرافیت دادستان فعلی بر وضعیت زندان‌ها به جهت سمت قبلی در معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان بر کسی پوشیده نیست و ما امیدواریم با تدابیرجدید و تداوم حرکت‌های قبلی دادستان - روند کاهش جمعیت کیفری با هدف جبران کمبود فضای فیزیکی انجام گیرد.

امیری در ادامه با اشاره به تدابیر دادستان سابق گقت: روند فعالیت‌های مذهبی و قرآنی با تدابیر دادستان سابق و دادیار ناظر زندان آرامش و روحیه تحمل حبس را در بین مددجویان افزایش داد و در مقابل نیز دیدگاه خانواده‌ها و جامعه را نسبت به زندان تغییر داد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به تشویقات مرخصی و اعزام به مشهد مقدس در حال حاضر تعداد بیش از ۸۵۰ زندانی حافظ یک جزء تا ۳۰ جزء قرآن کریم در زندان‌ها در حال حفظ و تحمل حبس هستد.

مدیر کل زندان‌های استان در بخش دیگری از سخنانش وجود ستاد دیه، انجمن حمایت از زندانیان، بنیاد تعاون و خیرین را از جمله بازوان قوی در کنار زندان‌های استان عنوان کرد و اظهارداشت: در برخی مواقع نزدیک به بحران، در طی سال‌های اخیر کمک خیرین و نهادهای وابسته با تعامل و حمایت مرجع قضایی کمک‌های موثری انجام شد که در آینده نیز با تدابیر و حمایت‌های دادستانی اصفهان این امر پیش‌تر از قبل لحاظ خواهد شد.

فعالیت‌های فرهنگی ومذهبی، اشتغال و حمایت از خانواده‌های زندانیان مهم است

دادستان اصفهان نیز مهم‌ترین عامل تقویت در امر زندانبانی را تعامل و همکاری پیش ا زپیش قضات و محاکم قضایی دانست و اظهارداشت: این تعاملات باید در تمامی زمینه‌ها افزایش یابد.

حسن رحیمی با قدردانی از زحمات مسئولین زندانهای استان در طی سال‌های اخیر گفت: یقیناً بحثزندان و حبس زدایی در دستور کار بنده قرار دارد و معتقدم که اگر تعامل و همفکری دو مجموعه با یکدیگر لحاظ نگردد به رسالت اصلی نزدیک نخواهیم شد.

دادستان اصفهان در بخش دیگری از سخنانش دلجویی و شنیدن مشکلات زندانیان را مهم برشمرد و افزود: بازگو کردن و گفتگوی مددجو با یک مسئول قضایی موجب تخلیه وی و ایجاد آرامش روحی و روانی در طول مدت حبس و برخورد با زندانبان و خانواده وی می‌شود و دادیار ناظر زندان با حضور در بین مددجویان بصورت روزانه و هفتگی این امر را تسریع خواهد بخشید.

وی در پایان بر اجرای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی، اشتغال و حرفه آموزی و حمایت از خانواده‌ها نیز تاکید کرد و قول مساعد داد در اولین فرصت از زندانهای مرکزی، اردوگاه، کانون اصلاح و تربیت و زندان نسوان بازدید و با مددجویان دیدار و گفتگو کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز