خبرگزاری کار ایران

در نیمه دوم امسال:

پالایشگاه اصفهان بنزین یورو ۴ و ٥ تولید می کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۱۱۸

با راه اندازی واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه اصفهان در نیمه دوم امسال، علاوه بر تولید بنزین با کیفیت یورو ۴ و ٥ با ظرفیت ٣ میلیون لیتر در روز، گازوئیل با کیفیت یورو ۴ نیز تولید خواهد شد.

رئیس امور مهندسی و اجرای طرحهای شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: با راه اندازی واحد بنزین سازی این شرکت در سال گذشته، سه میلیون لیتر به تولید بنزین پالایشگاه اصفهان اضافه و ظرفیت نهایی تولید این فرآورده به ١١, ٥ میلیون لیتر در روز رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، الیاس طقیانی افزود: همچنین با راه اندازی واحد بنزین سازی این شرکت به میزان ٢, ٣ میلیون لیتر، از ورود بنزین سوپر به کشور جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه کاتالیستهای هر واحد متناسب با پیشرفت اجرای هر پروژه تهیه می شود، تصریح کرد: کاتالیست واحدهای بنزین سازی قبلا تامین شده و کاتالیست واحد ایزومریزاسیون هم اکنون در حال تامین است.

طقیانی؛ با بیان اینکه شرکت پالایش نفت اصفهان به منظور کاهش نفت کوره، افزایش تولید بنزین و ارتقای کیفیت محصولات پالایشگاه به سطح استانداردهای جهانی و رعایت ضوابط زیست محیطی، اقدام به اجرای طرح بهبود فرآیند و بهینه سازی پالایشگاه اصفهان کرده است، گفت: این هدف با احداثواحدهای جدید فرآیندی و رفع تنگناهای واحدهای موجود محقق می شود.

بر اساس این گزارش طرح جامع بهبود فرآیند و بهینه سازی پالایشگاه شامل مجتمع بنزین سازی، طرح URP، واحد تصفیه هیدروژنی مواد سنگین، واحد RFCC، واحد Prim G +، واحد LPG Merox، دو واحد تصفیه گاز(DHDT)، دو واحد احیای گوگرد، واحدهای تصفیه گاز با آمین و واحدهای سرویسهای جانبی و آفسایت می شود.

تاکنون مجتمع بنزین سازی این پالایشگاه با ظرفیت تولید ٣ میلیون لیتر بنزین سوپر در روز در سال ١٣٩٢ راه اندازی شده است و رسیدن به ظرفیت اسمی واحد ایزومریزاسیون، کاتالیستهای مربوط در حال تامین است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز