خبرگزاری کار ایران

در همایش مدیران عامل خانه‌های کودک و نوجوان مطرح شد:

آموزش مهارت‌های زندگی به فرزندان یک ضرورت است

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۴۴۶

آموزش مهارت‌های زندگی یکی از شاخص‌های توانمندسازی رفتاری و تربیتی فرزندان است که باید با استفاده از افراد متخصص در زمینه آگاه سازی فرزندان تلاش‌های مضاعف صورت گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در همایش مدیران عامل خانه‌های کودک و نوجوان و روسای ادارات بهزیستی شهرستان‌های استان اصفهان گفت: استان اصفهان دارای بیش از ۷۰۰ خیریه بسیار ارزشمند است که در زمینه‌های مختلف، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره در راستای ارتقای سطح کیفیت زندگی افراد جامعه فعالیت می‌‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سعید صادقی، اشاره‌ای به وجود ۴۰ خانه کودک و نوجوان در سطح استان اصفهان داشت و کودکان را امانت‌های الهی دانست و گفت: لازم است با همکاری، نظارت و تعامل‌های سازنده بین اداره کل بهزیستی و خانه‌های کودک و نوجوان در رشد و پرورش این عزیزان و نهادینه کردن اخلاق اسلامی در بین آفرزندان بیش از پیش کوشا باشیم.

وی ملزومات سیاست‌های خانواده محور را، داشتن اعتقاد قلبی و اقدام عملی دانست و با تاکید بر این امر که خانواده امن‌ترین، بهترین و مطمئن‌ترین نهاد تربیتی و پرورشی فرزندان است گفت: تنها از طریق بکار گیری افراد متخصص و متعهد، و با رعایت اصول و ضوابط کار تیمی این امر امکان پذیر است.

در ادامه این همایش مدیر کل دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور به بیان رویکردهای سازمان بهزیستی کشور در حوزه شبه خانواده پرداخت و گفت: هدف غایی و نهایی در حوزه شبه خانواده، توانمند سازی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و تربیتی فرزندان است.

الوند، با بیان اینکه ساماندهی، مراقبت و نگهداری از فرزندان در درون خانه‌ها راهبردی موقت و گذرا می‌باشد افزود: اصلیترین هدف در حوزه شبه خانواده، توانمندسازی و زمینه سازی ورود فرزندان به درون خانواده یا خانواده جایگزین است.

مدیر کل دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور، اقدامات مؤثر در خانه‌های کودکان و نوجوانان را مستلزم، شناسایی نیاز فرزندان با توجه به گروه سنی و جنسی آنان، طبقه بندی و اولویت گذاری نیاز‌ها، ایجاد تعامل مؤثر و مناسب با فرزندان، رعایت آداب و رسوم و سنن، هنجار‌ها و ارزشهای حاکم در جامعه، توجه به تحصیل تمامی فرزندان و پیگیری آن بعنوان یکی از شاخص‌های توانمندسازی، مشارکت پذیری و مسئولیت پذیر نمودن فرزندان در امور خانه و… عنوان کرد.

وی آموزش مهارت‌های زندگی را یکی از شاخص‌های توانمندسازی رفتاری و تربیتی فرزندان دانست و بر استفاده از افراد متخصص در زمینه آگاه سازی فرزندان از دوران بلوغ جنسی و تغییر و تحولات رفتاری این دوران سفارش کرد.

در این همایش مدیران عامل، سرپرستان خانه‌های کودک و نوجوان و روسای ادارات بهزیستی شهرستان‌های، با حضور الوند مدیر کل دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور، صادقی مدیر کل و دکتر غیور، معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان و حضور گرم و صمیمی بیش از ۱۲۰ نفر از خیرین و مدیران عامل خانه‌های کودک و نوجوان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز