خبرگزاری کار ایران

در جشنواره بین‌المللی میراثفرهنگی ناملموس:

کارگاه نقالی در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۷۶۹

کارگاه نقالی، هنر داستان گویی و نمایشی ایران در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان ویژه میهمانان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

دبیر اجلاس و جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس گفت: کارگاه نقالی، هنر داستان گویی و نمایشی ایران، طی برنامه‌های اجلاس و جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان ویژه میهمانان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مسعود حسین میرزایی اظهار داشت: نقالی از مواریثی است که در فهرست میراثفرهنگی ناملموس جهانی در سال ۹۰ به ثبت رسیده است و در میان آثار نیاز به پاسداشت فوری قرار دارد.

وی افزود: نقالی قدیمی‌ترین شکل اجرای نمایشی در ایران است که از ادوار گذشته تاکنون در ایران رواج داشته و شیوه‌ای منحصر به فرد در حفظ و انتقال سینه به سینه فرهنگ عامیانه، داستان‌های حماسی، قومی و موسیقی محلی است که توانسته بخشی از فرهنگ عامه ایران زمین را به دوران معاصر منتقل کند و اکنون فرصت مناسبی برای پاسداری از این هنر اصیل بوجود آمده است.

میرزایی خاطرنشان کرد: در همین راستا طی برنامه‌های بخش جشنواره اجرای نقالی در باغ غدیر و حمام قلی آقا از ۱۶ تا ۲۰ مهر ماه انجام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز